Dannejk02 skrev 2013-10-27 00:55:54 följande:
Har själv missbrukat tram, åt skiten 11 år efter en olycka. Ni som tror att det är ofarligt, TÄNK OM! Jag var knark beroende, att jag fick mitt knark av en doktor är bara tragist, nu är jag ren sedan 4 år, men det krävdes att jag misste min underbara familj, mitt jobb som produktions chef, lägenhet o bil, ville inte leva längre, då sa min son att han längtade efter sin gamla pappa som fanns innan olycka o värk, träffade rätt läkare och fick hjälp, men det tog nästan ett år av gråt, värk och psykisk plåga innan glädjen att leva återkom. Idag visar forskning att Heroin och Tramadolhydroklorid påverkar samma belöningssystem i hjärnan, läkare skriver ut mindre o mindre recept när det nu visar vilka effekter tram ger. Var försiktiga och underskatta aldrig narkotikaklassade läkemedel. tack för uppmärksamheten. /Danne.
Har man en smärtproblematik av tillräckligt svårt.
Så har man inget val.
Det skulle väl vara Sativex, men tyvärr så är den medicinen för dyr.
Följer man läkarens ordinationer 2x50mg 3ggr dagligen, så lär man inte påverkas i det dagliga livet speciellt mycket.
Utom vid själva insättningen som kan göra en påverkad de första veckorna.
Såklart att tramadol påverkar på samma/liknande sätt som heroin, det är trots allt ett morfinliknande ämne.
Förstår inte riktigt varför du skrev så, om inte tanken var till att chocka med HEROIN.
Vid lite större smärta finns det inte mycket att välja på, det skulle vara kodein.
Jag själv som prövat en hel del, pga smärta.
Måste säga att tramadol är lite som sockerpiller mot vad som finns att tillgå.
Dock ett sockerpiller som ger svåra abstinenssymtomer om man har använt tramadolen länge.
Kan tänka mig efter dina 11år, och antagligen mer än maxdosen 400mg.
Så hade du 2 väldigt jobbiga veckor, för sen har det psykiska beroendet att hantera.
Som är betydligt segare att arbeta bort.