• lovegivespower

Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?

Hej!

Det är en fiskmås utanför oss som är skadad ordentligt. Ena foten liksom nästan hänger ser det ut som och den haltar fram och tillbaka utanför och ibland bara ligger ned. Nu har den vart här i cirka 3 dagar och nu piper den som sjutton och vill ha mat eller något. Ser ut så för den gör som dom gör när de får mat av fågelmamman, öppnar munnen och böjer bak huvudet. Vad ska vi göra?? Kan man ringa någonstans? Tycker så synd om den. Rynkar på näsan

• Svar på tråden Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?
  • lovegivespower
    lovat skrev 2012-07-17 15:57:03 följande:
    Om du absolut inte kan eller vill ta dig till en veterinä se då till att den blir avlivad så fort och snabbt som möjligt.
    Ja jag ska ringa när sambon kommer hem. Eller han...
  • viseversa
    lovegivespower skrev 2012-07-17 15:58:33 följande:
    Ja det vet jag inte, jo det går väll men det känner jag inte direkt för... den är ju bara här utanför endå så det drar inte iväg..sen har den en kompis mås där med som är med den....
    Varför inte? Det är skönt att ta i en fågel=)
  • lovegivespower
    viseversa skrev 2012-07-17 15:58:50 följande:
    ??? Med blåsrör eller gevär då som ALLA vanliga Svenssons har hemma?? Btw så får man inte avliva djur hur som helst. En fiskmås klarar sig utmärkt med ett ben. 
    HIHI nej det har jag inte hehe! Ja dom får hjälpa den lite kanske... men den haltar.
  • lovegivespower
    viseversa skrev 2012-07-17 15:59:44 följande:
    Varför inte? Det är skönt att ta i en fågel=)
    Är gravid kanske har någon influensa hehe!
  • stickkontakt

Ring till KFV på en gång. De kan ofta komma ut och hjälpa till, så behöver du inte göra något mer alls sen.

• lovegivespower
    stickkontakt skrev 2012-07-17 16:02:18 följande:
    Ring till KFV på en gång. De kan ofta komma ut och hjälpa till, så behöver du inte göra något mer alls sen.
    Vad är det?
  • viseversa
    lovegivespower skrev 2012-07-17 16:00:42 följande:
    Är gravid kanske har någon influensa hehe!
    Äh du ska ju inte hångla med den
  • lovegivespower
    viseversa skrev 2012-07-17 16:05:46 följande:
    Äh du ska ju inte hångla med den
    Nej men jag bor i lägenhet vill inte ta in den hit hehe! Den är ju endå bara utanför.. har värt här i 3 dagar nu men sin fågel kompis.. men nu klarar jag inte av det mer. Tycker synd om den... Rynkar på näsan
Svar på tråden Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?