• lovegivespower

Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?

Hej!

Det är en fiskmås utanför oss som är skadad ordentligt. Ena foten liksom nästan hänger ser det ut som och den haltar fram och tillbaka utanför och ibland bara ligger ned. Nu har den vart här i cirka 3 dagar och nu piper den som sjutton och vill ha mat eller något. Ser ut så för den gör som dom gör när de får mat av fågelmamman, öppnar munnen och böjer bak huvudet. Vad ska vi göra?? Kan man ringa någonstans? Tycker så synd om den. Rynkar på näsan

• Svar på tråden Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?
  • viseversa
    lovegivespower skrev 2012-07-17 16:06:42 följande:
    Nej men jag bor i lägenhet vill inte ta in den hit hehe! Den är ju endå bara utanför.. har värt här i 3 dagar nu men sin fågel kompis.. men nu klarar jag inte av det mer. Tycker synd om den... Rynkar på näsan
    Hade jag bott i närheten hade jag kunnat hjälpa dig ts. Men tyvärr är så inte fallet. 
  • xolma

Men TS, du har ju fått två länkar till olika fågelhjälpsorganisationer, och du sitter ju uppenbarligen vid någon typ av dator. Gå in på de länkarna så hittar du nog kontaktuppgifter och om de finns i Borås eller inte.

Och varför vänta till sambon kommer hem, gör det nu på en gång och låt inte den stackars fågeln lida mer!

• viseversa

Som liten plockade jag med mig både duvor,skator,småfåglar,möss och annat skadat. åkte faktiskt till Katastrof hjälp för fågel och vilt en gång med en liiten fågel som skadat sig på huvudet. Fick en rundtur där och se på alla djur dom fått in. allt från ugglor till ekorrar=) 

• viseversa
    xolma skrev 2012-07-17 16:10:01 följande:
    Men TS, du har ju fått två länkar till olika fågelhjälpsorganisationer, och du sitter ju uppenbarligen vid någon typ av dator. Gå in på de länkarna så hittar du nog kontaktuppgifter och om de finns i Borås eller inte.

Och varför vänta till sambon kommer hem, gör det nu på en gång och låt inte den stackars fågeln lida mer!
  • lovegivespower
    xolma skrev 2012-07-17 16:10:01 följande:

MEN JAG HAR GJORT DET !!!!! Min mobil är sönder! Därför jag väntar. Annars hade jag väll ringt.
  • lovegivespower
    viseversa skrev 2012-07-17 16:10:07 följande:
    Som liten plockade jag med mig både duvor,skator,småfåglar,möss och annat skadat. åkte faktiskt till Katastrof hjälp för fågel och vilt en gång med en liiten fågel som skadat sig på huvudet. Fick en rundtur där och se på alla djur dom fått in. allt från ugglor till ekorrar=) 
    Mysigt :) Det gjorde jag med när jag var liten hehe! Solig SKönt att man kan hjälpa till faktiskt.
  • lovegivespower
    viseversa skrev 2012-07-17 16:08:30 följande:
    Hade jag bott i närheten hade jag kunnat hjälpa dig ts. Men tyvärr är så inte fallet. 
    Tack endå tjejen!! Vi ska ringa dit så fort min man kommer hem så får dom hjälpa den.
  • lovat
    viseversa skrev 2012-07-17 15:58:50 följande:
    ??? Med blåsrör eller gevär då som ALLA vanliga Svenssons har hemma?? Btw så får man inte avliva djur hur som helst. En fiskmås klarar sig utmärkt med ett ben. 
    Med en stor sten, en slägga, en hammare, grannens stora sten. Redskapen är många bara det är tungt och stort.

Att fåglar klarar sig utan ett ben vet jag men jag anser att man ska befria djur från ett lidande som är stort.
  • viseversa
    lovegivespower skrev 2012-07-17 16:11:53 följande:
    Tack endå tjejen!! Vi ska ringa dit så fort min man kommer hem så får dom hjälpa den.
    Bra. Hoppas den får hjälp. Stackars fågel=(
  • xolma

lovegirlspower: Ok, då missförstod jag dig, trodde att du inte ville ringa själv.

Jättebra att du bryr dig om den stackars fågeln!

Svar på tråden Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?