Tom Araya skrev 2012-07-20 03:26:19 följande:
Nej, det är naturligtvis inte bra med hög dödlighet men jag vill inte lösa det genom att göra det lättare att knarka och att ta in och sälja skiten.
Får jag ha en åsikt om andra människolivs värde utan att betraktas som förmyndigande här?

Jag tycker naturligtvis det är tragiskt men vad tycker de själva, är deras liv inte tillräckligt mycket värda i deras egna ögon utan att avsluta det för tidigt med sitt missbruk?
Men resultatet i de länder som är liberala med droger, är att drogdöden är lägre.
Fast än konsumtionen är högre.
Man har ju att välja på en liten konsumtion eller mindre antal döda.
En knarkkrigare väljer alltid låg konsumtion, och viftar bort döda som det är bara knarkare ändå.
Du verkar ha missat eftersom vi har en pistol och batong narkotika politik, så vågar inte missbrukare(generellt) söka hjälp fast dom önskar det.
Och på inte talat om dom som känner dom behöver lite hjälp på traven att sluta, fast inte riktigt är missbrukare.
Dom vägrar ju gå in på behandling.
Sen att rättsväsen och SOC, tvingar in folk i behandling är nått helt annat.
Tving folk har aldrig funkat i världshistorien, när man söker hjälp själv det är då man har störst framgång.
Tom Araya skrev 2012-07-20 04:14:22 följande:
Nej, det är inte ett fåtal som behöver vara kriminella.
Jo, med tanke på alla som använder droger, så skulle ditt påstående betyda att vi hade lite mer brott i samhället.
Med lite menar jag MASSOR mer.