Min pojkvän ljuger om helt onödiga saker!
Hej! Jag bor ihop med min pojkvän som är 24 år. Vi har varit tillsammans i 7 månader nu och under den tiden har jag kommit på honom om att ljuga om helt onödiga saker flera gånger.
Han har ljugit om vart hans ex flickvän har bott, om hur länge dom var tillsammans, och om när dom gjorde slut, han har ljugit om att min bästa kompis har snackat skit om både mig och honom (rätt rejält), han har ljugit om vart hans kompis bodde, han har till och med sagt att han har en gitarr som han inte har och när jag tog upp det med honom så blev han irriterad och sa att den stod i garderoben (vilket den inte gör).
Ibland känns det som att han ljuger för att ge mig dåligt samvete och ibland verkar det som att han gör det av ren vana. När jag konfronterar honom blir han jättearg eller så bygger han på lögnen ännu mer och lägger över det på mig genom att säga att jag borde lita på honom..
För ett tag sen så hade han sagt till sina vänner att han hade fått en lägenhet mitt i stan som han skulle flytta till tre månader senare, men flytten blev aldrig av och en av hans kompisar frågade mig när han skulle flytta. Jag (som inte hade någon aning om att han skull "flytta") blev förbannad och tog upp det med honom och då sa han att han hade klämt ur sig det på fyllan och sen byggt på det så mycket att det inte gick att stoppa. Misstänker att det är så han har gjort mot mig de flesta gångerna...
Vet inte hur jag ska göra eller om jag ska ta upp det med honom? Just nu är han utomlands tills nästa vecka så har funderat på att packa mina saker och dra härifrån med tanke på att han gör mig så ledsen, men är alldeles för kär i honom så vill inte vara utan honom. Samtidigt vet jag inte om jag kommer kunna leva med honom när han gör som han gör.
Någon som har varit i en liknande situation?