• Taj

Tröttare av träning

Har lyckats komma igång med träning de senaste 3 månaderna kör Body Pump varvat med RPM och BodyBalance ca 3-4 ggr/v varvat med lite promenader. Min tanke var att jag skulle bli piggare i vardagen och orka mer men jag upplever inte det. Någon gång har jag känt att jag har blivit piggare efter ett pass med RPM. Jag får inte träningsvärk på det viset att jag känner att jag har ont i tex vaderna för att jag har tränat snarare blir hela jag trött och stel dagen efter vilket också gör att jag känner mig grinig och lättirriterad. Jag tycker att jag äter ok frukost lunch och middag-gillar dock mat... Vikten har inte gått neråt och kroppen ser inte smalare ut även om jag kan tycka att den blivit något fastare.

• Svar på tråden Tröttare av träning
  • Taj

Jodå, jag äter allt. Kan testa med lite järntabletter...

• Träningsexpert Elmina

Bästa är om du kan tillgodose ditt behov med vanlig mat (man kan drabbas av förstoppning av järntabletter)

Se till att inte dricka mjölk, kaffe, te eller cola för nära inpå huvudmåltiderna. Det hämmar upptaget av järn.
    Ät gärna en apelsin till vegetariska rätter, då tar du upp järnet bättre i maten.

Är du osäker kan du alltid fråga på din vårdcentral, så vet du om du får i dig tillräckligt genom kosten.

Svar på tråden Tröttare av träning