• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • LunaLunatic
    Ta bort personliga pronomen!

I varje hen-tråd kommer argumentet...

Någon ger som exempel att två personer pratar.
    "Jag var till läkaren idag"
    "Jaså, vad sa hen?"

Men hallå!!!1!11!1!!! Man kan ju faktiskt skriva
    "Jag var till läkaren idag"
    "Jaså, vad sa läkaren?"

Om det är så smidigt att upprepa, varför ha "hon" och "han" ens?

"Jag var ute med Sara igår. Vi var på marknaden och åkte karusell och Sara vann ett gosedjur när Sara sköt änder."  Det funkar ju utmärkt!

(ja, jag vet att det förekommer fler personliga pronomen i inlägget men här väljer jag att fokusera på "han" och "hon" och det vedervärdigt äckliga könsstympande "hen") 
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Faber
    Veladis skrev 2012-07-20 21:14:13 följande:
    Jo, det är feminismen, men inte din galna fantasi-form av feminismen.
    Skiljer sig din feminism från den Svenska genusmodellen?
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Veladis
    Lavish skrev 2012-07-20 21:16:10 följande:
    Tja, jag tror att det finns grupper som propagerar för att könsidentiteterna ska suddas ut, och att införandet av hen hör samman med det. Om de verkligen har möjlighet att ha framgång är osäkert, och sker säkerligen inte BARA för att hen sprids. Hursomhelst är det en utveckling som inte är odelat positiv.

Man kan tro på tomtar och troll också.

Hmm, det kanske är de som "uppfunnit hen!"

Vilka grupper syftar du på, vad skulel de vinna på det, och när infördes hen, menar du?     
  • LunaLunatic

Vem var det som ansökte om dagens Godwin Award? Jag har det här.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Lavish
    Veladis skrev 2012-07-20 21:20:07 följande:
    Man kan tro på tomtar och troll också.

Hmm, det kanske är de som "uppfunnit hen!"

Vilka grupper syftar du på, vad skulel de vinna på det, och när infördes hen, menar du?     
    Specifikt tänker jag på folk som är medvetna eller omedvetna anhängare av queerteori: sv.wikipedia.org/wiki/Queerteori

Det är inte de som har uppfunnit hen, men jag tror det är de som gett ordet spridning i modern tid.

I övrigt har vi diskuterat det här redan i tråden så klicka på visa endast.
  • Veladis
    Faber skrev 2012-07-20 21:19:37 följande:
    Skiljer sig din feminism från den Svenska genusmodellen?

Det finns ganska många olika grenar av feminism, men du missförstår säkert grovt allihop bara det stavas med antydan till feminsim. Vi har ju liksom gått igenom det i andra trådar, du kommer med en massa ogrundade argument, resonerar i cirkel och får ingenting egentligt sagt eller bevisat. 
  • Veladis
    Lavish skrev 2012-07-20 21:22:25 följande:
    Specifikt tänker jag på folk som är medvetna eller omedvetna anhängare av queerteori: sv.wikipedia.org/wiki/Queerteori

Det är inte de som har uppfunnit hen, men jag tror det är de som gett ordet spridning i modern tid.

I övrigt har vi diskuterat det här redan i tråden så klicka på visa endast.

Men forfarande:

Ord är "levande", tycker folk att de fyller ett syfte används de och så länge de används lever de. Och, de som står för den mesta spridningen, är alla arga motståndare, som oftast totalt missförstått. Genom t ex sådana här trådar.  
  • MaryArden
    Lavish skrev 2012-07-20 21:13:28 följande:
    Nej man skulle säga kvinnor och om läkarnas kön inte får omnämnas i något sammanhang vet man ju inte vilka som är kvinnor och vilka som inte är det.
    Men varför skulle man inte få nämna läkarens kön? Burka för alla? :) 

Jag uppfattar dig som att du aktivt vill veta och informera om läkarens kön. Ingen säger att du inte borde göra det, men jag förstår inte varför du har det behovet. Att man inte kan undersöka löneskillnader mellan könen är inget argument, eftersom det inte är någon som vill att hen ska *ersätta* han/hon och övriga könsbestämande ord.
  • Lavish
    Veladis skrev 2012-07-20 21:24:43 följande:
    Men forfarande:

Ord är "levande", tycker folk att de fyller ett syfte används de och så länge de används lever de. Och, de som står för den mesta spridningen, är alla arga motståndare, som oftast totalt missförstått. Genom t ex sådana här trådar.  
    Ja, jag är fullt medveten om att allt fler tycker att hen fyller ett bra syfte. Det är ju det som oroar mig/stör mig.

Jag oroar mig för den förändrade innebörden och användningen av ordet "kulturberikare" i vissa kretsar också. Att det verkar fylla ett syfte för vissa. Är det också dumt av mig?

När något kommer upp till diskussion i breda samhällslager så är det ju ett tecken på framgång för idéerna bakom.
    Tycker du att man för den skull bör låta alla teorier och idéer man ogillar stå oemotsagda för att inte ge dem luft under vingarna?
  • Faber
    Veladis skrev 2012-07-20 21:22:44 följande:
    Det finns ganska många olika grenar av feminism, men du missförstår säkert grovt allihop bara det stavas med antydan till feminsim. Vi har ju liksom gått igenom det i andra trådar, du kommer med en massa ogrundade argument, resonerar i cirkel och får ingenting egentligt sagt eller bevisat. 
    Nej för du vill aldrig ge svar på om du stöder den Svenska modellen och med det menar jag de teorier som kräver att all verksamhet måste ha en batikhäxa med.
    *Politiskt korrekt sidfot*
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!