• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Mästaren skrev 2012-07-21 09:17:13 följande:

Jag förstår inte vad det är som gör "hen" till en mer absurd könsneutralisering än "h*n".      

Jo, att det tros vara någon feminist som hittade på det. Då är det per automatik JÄTTEFÅNIGT!!!! Hade Zlatan eller Reinfeldt kommit på det hade det dyrkats som en gyllene tjur.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Håller med TS) skrev 2012-07-21 13:24:07 följande:
    Hatar också ordet hen. Liksom hela min familj och min kille och hans familj och alla jag pratat med på jobbet. Skulle mitt barn bli kallad hen på dagis så har jag och min kille pratat om att vi lugnt skulle kunna leta efter andra dagis som säger HAN och HON. För det är ju det vi är och alltid kommer vara.
    Mmm. Och om ditt barn visar sig vara intergender, och alltså inte "alltid han och hon"?
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-07-21 13:51:24 följande:
    Jaha.

Först konspirationer där batikhäxorna spelar en central roll i spridandet av statsfeminismen.

Och nu har du  fått för dig att jag anser mig vara förföljd av onda män så fort jag inte får medhåll i mina åsikter.

Kan du inte försöka ta dig samman och diskutera istället för att fantisera -  annars är risken uppenbar att du får för dig att resa till Blåkulla på jakt efter batikhäxornas hemliga styrdokument. 
    *ROFL*

Hen kanske tillhör NSMI - Nya Svenska Macho-Inkvisitionen! De läser Malleus Feministorum, Feministhammaren och jagar batikhäxor som vill förleda arma små barn till den djävulska jämställdheten!! {#emotions_dlg.djavulsk}   
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-21 15:16:42 följande:
    Jag vet att "hen" inte är tänkt att användas könsneutralt utan i de fall man inte känner till könet, tex bebis i magen eller om man träffar nån med bebis i barnvagn och vill fråga vad hen heter. Men jag tycker ändå det är ett väldigt fult och onödigt ord. Har aldrig känt att det saknats. Tycker det är helt okej att tex säga "vad heter beisen/barnet/nytillskottet". Finns massor av bättre synonymer. Man behöver inte säga "den" bara för att man inte säger "hen".
    Kommer aldrig att använda det och jag hoppas, antagligen helt tröstlöst, att det dör ut...
    Undrar vem som kan ta äran/skulden för att ha myntat det? Tungan ute  

Finns det några synonymer för pölsa? Det är ett ruggigt fult ord.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 15:39:04 följande:
    Mmm. Och om ditt barn visar sig vara intergender, och alltså inte "alltid han och hon"?
    Det finns inget som heter så, det är ett påhitt. Jag kan kalla en dator för tvättmaskin efter att ha suttit i en cirkel och runkat i något elfenbenstorn, det förändrar inte att det är en dator.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Matkvinnan

Haha vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser hur extremt ointelligenta folk är. Klapp på huvudet ts, du gör säkert det bästa utifrån din förmåga.

• Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-21 15:58:57 följande:
    Det finns inget som heter så, det är ett påhitt. Jag kan kalla en dator för tvättmaskin efter att ha suttit i en cirkel och runkat i något elfenbenstorn, det förändrar inte att det är en dator.

Du envisas med att visa på din okunskap. Känns det kul att bevisa för alla och envar att du inte har koll?

Mhm, men när det INTE är en dator, då är det inte en dator. Och intergender existerar, oavsett hur mycket du vill blunda och låtsas att vi lever på Disneyplanet.  
  • Insatt
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 15:36:35 följande:
    Jo, att det tros vara någon feminist som hittade på det. Då är det per automatik JÄTTEFÅNIGT!!!! Hade Zlatan eller Reinfeldt kommit på det hade det dyrkats som en gyllene tjur.

Word!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!