• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:45:22 följande:
    Personligen tycker jag ordet är provokativt och kan inte låta bli att se ned på de som använder det.

Vilken tur att majoriteten av oss skiter högaktligen i vad du tycker om oss. Flört
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 20:51:10 följande:
    Nix! Ordet "den" eller "denne" fungerar utmärkt.

Du kan vara en "den".
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 21:16:13 följande:
    Nej nu tänker du på det subjektiva ordet "det". Inte samma sak.

Förövrigt, har aldrig sett "h*n" användas förr.

Ahem. Nu är det så att "den" och "det" faktiskt betyder samma sak. Enda skillnaden handlar om vilket objekt det berör. "Den bilen" respektive "det huset". Och notera att det heter "DET barnet" inte "den barnet". Kort och gott, du har helt fel där.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-21 23:20:27 följande:
    Glöm din dröm! Det finns fortfarande två, TVÅÅÅÅ kön. Och en kombo i mycket mindre omfattning.
    Jag skiter väl i att den där tönten drar upp folk som är gravt handikappade. Det säger mer om denne än om mig.

Och jorden är platt och solen cirklar kring jorden, som är 5000 år gammal. Såååja, allt är bra nu. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-07-21 23:22:23 följande:
    De flesta med variationer på könskromosomerna har inget annat "fel" än att de är infertila, så hur är det att dra in gravt handikappade för att ett fåtal av de som har "fel" könskromosomer har inlärningssvårigheter? Gravt handikappad är man om man inte kan leva ett något sånär normalt liv utan ständig hjälp.

Tror hen blandar ihop kromosomvariation med antalet kromosmer, dvs DS. Inte riktigt samma sak. Alls.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-07-21 23:49:02 följande:
    Så jag antar att Pernilla Wiberg inte är kvinna?

Kan du bortom alla tvivel säga att hen ÄR kvinna? Dessutom ett exempel säger just ingenting. Om hon är helt kvinna på alla sätt och vis, vad säger det om alla andra? Alla kvinnor är inte felfria kloner av Pernilla (tack gud ske lov).
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 00:24:50 följande:
    Adam och Eva, min vän, Adam och Eva...

Som sagt. 5000 år. Jorden är platt och i centrum. Lugn och fin nu.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 00:25:17 följande:
    Fel. Snackar vi extra kromosomer här så snackar vi ganska så rejäl Downs syndrom etc.

Som sagt, du pratar om något helt annat här nu. DS är när du har fel i antalet kromosomPAR. Inte ens samma sak litet grand.
  • Veladis
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-22 00:25:17 följande:
    Fel. Snackar vi extra kromosomer här så snackar vi ganska så rejäl Downs syndrom etc.

Nu får du lära om. Dels kan det räcka med defekter och variationer på befintliga kromosomer, och dels behöver inte extrakoromosomer innebära en stor, eller ens allmänt märkbar utvecklinsstörning.
  • Veladis

Ta Klinefelters syndrom tex, en man med extra X-kromosom. Det kanske bara yttrar sig som infertilitet och koncentrationssvårigheter liknande ADHD. En på 500-800 födda män har detta, siffran är diffus eftersom långt ifrån alla blir diagnostiserade. 

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!