• Aaliyah

Jag hatar HEN!!!

Element skrev 2012-09-23 18:41:13 följande:
    Så fort någon hävdar att statsfeminismen existerar och att den bygger på genusmodellen så förlöjligas ju vederbörande medelst barnsliga metoder. Då drar man slutsatsen att de som förlöjligar är genusmodellens förkämpar, varför skulle de annars gå till så starkt angrepp?
    Så du menar att eftersom många förnekar att det finns en statsfeminism så betyder det att den finns?
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah

Nihka: men du är ju fjärrstyrd av matriarkatet fattar du väl?Flört

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-23 19:40:22 följande:
    Det är inte alls löjligt att basera sitt antagande om en persons lojaliteter på användandet av ett pronomen eller annat ord. Det görs varje dag.
    Att det görs varje dag betyder inte att det är sunt eller konstruktivt.
  • Aaliyah

Element: säger han som tror att Sverige styrs av en feministisk konspiration.Glad

• Aaliyah

Nej, män är intresserade av att bli VD, kvinnor gillar bara... gardiner?

• Aaliyah

Element: ja. Och med varje inlägg du kommer med bekräftar du att jag har rätt.

• Aaliyah
    CMM skrev 2012-09-24 20:17:03 följande:
    Ni pratar om hen-hat, jag om manshat. Vad är skillnaden? Dessutom satte jag med berått mod ordet inom citationstecken då jag egentligen är av åsikten att "hat" är ett ord som används alldeles för lättvindigt, av alla sidor. Hade jag skrivit "mansmotstånd" eller något liknande hade dock poängen inte gått fram lika bra, därav ordvalet. Och jag har fortfarande inte kallat någon för taliban eller fanatiker, FMGA style.

Jag ser däremot att du väljer att nyansera dig lite mer i kommentaren ovan, vilket glädjer mig - du beskriver en verklighet som mer liknar den jag utgår ifrån, där de flesta elever oavsett kön faktiskt sköter sig, där den del som inte gör det påverkar både pojkars och flickors tillvaro i skolan negativt och där både pojkar och flickor kan utmärka sig såväl negativt som positivt. Det känns inte alls lika ensidigt pojk-kritiskt som innan, kan det vara så att du skrev som du gjorde i affekt eftersom den person nära dig som drabbas av detta råkar vara en flicka, nämligen din dotter?
     FMGA, din lyckost! Du får nog vara med i CMM:s mansklubb i alla fall.Skrattande
  • Aaliyah

Element: ta dig gärna i brasan.

• Aaliyah
    Element skrev 2012-09-24 21:16:20 följande:
    Jag har fått min teori bekräftad. Om man inte ansluter sig till alla punkter i genusprogrammet så hatar man kvinnor.
    Och det var ju det som skulle bevisas.
  • Aaliyah
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-24 21:33:24 följande:

Och det skrev... vem? Vart?
    Men du tror väl inte att det handlar om vad någon sagt, skrivit eller tyckt?Förvånad

Sådana distraktioner sysslar inte Element med.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!