• Aaliyah

Jag hatar HEN!!!

Element skrev 2012-09-30 17:28:46 följande:
    Nej det är nog snarare du som missuppfattat vad som är genusanhängarnas målsättning.
    Men du, jag är en "genusanhängare" dvs. feminist och det är min målsättning. Hur förklarar du det?
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Knyttan skrev 2012-09-30 21:29:47 följande:
    Men snälla du, har du inte fattat än att det bara är Element som har fått den stora uppenbarelsen och insikten om vad "den Svenska genusmodellen" går ut på, alla andra, speciellt anhängarna av denna lära är helt förda bakom ljuset. Förmodligen vet inte ens ledande feminister (den lilla bloggande eliten...) vad feminism går ut på, de är bara hjärntvättade vasaller till de två honmonstren Schyman och Rosenberg som fjärrstyr dem med tankekontroll... Vi andra som har någon slags åsikt om feminism och vad det står för har helt enkelt HELT FEL. Det är bara Element som kan utläsa honmonstrens dolda agenda, och den försöker han nu föra ut till folket så att vi kan stå emot den evasiva argumentationen... Tänk vilken hjälte han ändå måste vara den där Element, han har nästlat sig hela vägen in i Honmonstrens håla och kan sitta där och avlyssna ytan att påverkas av deras tankekontroll... han måste ha ett väldigt starkt motgift.. eller kanske någon slags tankesköld, kanske en hatt? Som är klädd med folie...?
    Jo, jag vet. Men hoppet är det sista som dör. Jag undrar om jag ljuger eller är vilseförd i hans värld?
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Knyttan skrev 2012-10-01 19:51:55 följande:
    Nej anti-hennarna menar nog att språkvetenskap är en kvasivetenskap, precis som genusvetenskap, etnologi och... ja typ all högre utbildning. Det räcker väl med vanligt sunt bondförnuft?
    Eller en Master i paranoid schizofreni.
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-10-01 20:52:27 följande:
    Man tappar visst sitt kön, hen är en styggelse. Jag skulle inte ha något emot ordet även om det i mitt tycke är fult om det inte var så att det är starkt förknippat med den svenska genusmodellen.
    Hur tappar man sitt kön? Om man inte leprasjuk alltså?
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-10-01 20:55:13 följande:
    Det faller av.
    Ja, det låter ju inte bra, men du kan ju skaffa protes?
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-10-04 18:27:20 följande:
    Du har ju ägnat hela tråden till att förklara att hen inte alls har någon ideologisk betydelse och idiotförklarat mig när jag hävdat att det har det visst. Hur skall du ha det?

Det är många som idiotförklarat dig i den här tråden, på goda grunder.
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-10-04 21:55:18 följande:
    Fast några svar på varför de ändrar sig får jag inte. Stöder du Karin Svensson i hennes analys, eller miljöpartisten som skrev om feministisk stadsplanering? Hur ställer du dig till att i TV-debatten jag länkade till så satt den kvinnliga skådespelaren och ljög samtidigt som hon använde härskartekniker?

Vilka ändrar sig om vad?
  • Aaliyah
    h8him skrev 2012-10-04 22:28:19 följande:
    Hen påstås väl det för hen är utsatta för lönediskriminering baserat på kön enligt vissa. Att sanningen är att det handlar om utbildning osv verkar vara av mindre intresse.Så kvinnor är offer? Varför har kvinnor i Sverige inte valmöjligheter enligt dig?

Vem tvingar kvinnor att utbilda sig inom yrken som ger sämre lön, vem tvingar dem att föda barn och sen arbeta deltid? Jag har svårt att se kvinnor som offer faktiskt. Det finns preventivmedel om man nu inte är överens med sin partner om att bådas arbeten är lika prioriterade även efter ett ev. barn.

Vem tillåter männen att bli pappor och inte ta ansvar?

Just det, kvinnor är offer, det var det quintus skrev. Suck.
  • Aaliyah
    nihka skrev 2012-10-04 22:52:45 följande:
    Har du ändrat dig om något?

Nä, har du? Element kanske har ändrat sig och blivit feminist?
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-10-05 18:31:26 följande:
    FMGAs debatteknik går ut på att märka ord, tjafsa semantik och hitta snygga formuleringar men så mycket substans är det inte om man börjar kika närmare.
    Beskriver du din egen debatteknik nu?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!