• Aaliyah

Jag hatar HEN!!!

Pumpkinqueen: de är inga riktiga kvinnor. Riktiga kvinnor vill vara hemma. Fråga Rigmor Robèrt får du höra.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-26 20:48:58 följande:
    Nej men jag har läst igenom en stor del av tråden, chockerande att någon kan hålla med en av dina meningsmotståndare va?

Du erkänner alltså att det finns en koppling mellan hen och genusvetenskap?
    Det är klart det har. Och i din värld betyder det säkerligen att det är en del av den världsomspännande konspiration som är riktad mot just dig.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-26 20:58:53 följande:
    Nihka med flera har ju stenhårt hävdat att hen inte har någon som helst koppling till den Svenska genusmodellen och att det bara är ett praktiskt ord.
    Du, en helt annan sak, varför stavar du Svensk med stort S?
  • Aaliyah

Ah, det är något Storsvenskt över det? Poltava etc.?

• Aaliyah
    Element skrev 2012-09-26 21:06:58 följande:
    Jag tycker att det är trevligt och praktiskt.
    Jag å min sida tycker att det är trevligt och praktiskt att använda hen. Är det okej med dig, eller?
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-26 21:17:52 följande:
    Nej inte om du använder det för att promota den Svenska genusmodellen och samtidigt förnekar det. Är du ärlig är det en annan sak.
    Då är det inte ok för mig att du skriver svensk med stort S om du inte erkänner att du är främlingsfientlig. Om du är ärlig är det en annan sak.
  • Aaliyah
    PumpkinQueen skrev 2012-09-27 09:53:54 följande:

Aha. Så jag är på låtsas? Betyder det att jag slipper betala skatt, eftersom jag ju inte finns på riktigt?
    Du förstod att jag var ironisk, eller hur?
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-26 22:07:03 följande:
    Du ser inte skillnaden? Ingen utom du skulle set ett S i Sverige som främlingsfientligt. Om jag går ut på gatan och frågar 1000 slumpmässigt utvalda personer vad de förknippar hen med så kommer en hel del att säga feminismen.
    Jag menar att just det språkfelet används främst av främlingsfientliga. Du tycker att de som använder ordet hen är attackflator från yttre rymden. I båda fallen är det fråga om åsikter och inte fakta. Är du med?
  • Aaliyah
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-27 16:59:57 följande:

Ehm, du har också åsikter om könsfrågor. Betyder det att du också står "genusmodellen" (vad tusan det nu ska betyda) när?
    Element: är du i själva verket Tiina Rosenberg?
  • Aaliyah
    nihka skrev 2012-09-27 20:09:31 följande:

Det visste jag inte förrän idag. Trodde bara det var människor med svårigheter att hålla isär svenska och engelska skrivregler. När jag googlade "den Svenska genusmodellen" som inte är en textboksbenämning utan verkar användas nedsättande om genusarbete i Sverige var första träffen denna tråd och straxefter främlingsfientliga uttalanden på flashback.
    Jag tänkte snarare på att min association om vad en sådan stavning betyder inte hindrar Element från att använda den medan han tycker att jag ska sluta använda hen på grund av associationer som det väcker hos honom.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!