• Anonym (Ouch)

Glidmedel, använder ni det ?

Tänkte kolla hur många det är som faktiskt använder glidmedel under penetrerande sex! Lade bara till 2 svarsalternativ för enkelhetens skull

Har fått för mig att det är rätt ovanligt att använda glidmedel under samlag, att det typ mest är äldre par som gör det...

Ni som använder det - av vilken anledning gör ni det ? Upplever ni förbättring på något sätt ?   

Funderar dock själv på att investera i något bra glidmedel eftersom jag inte orkar få friktionsskador i fittan mera Tungan ute Har ni tips på något bra glidmedel till mig ?
    Har förstått att silikonbaserat är bäst, stämmer detta ?      

Är tacksam för era svar! {#emotions_dlg.flower} 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Glidmedel, använder ni det ?
  • Mrs R

Använder saliv. Funkar väldigt bra. :p

• Anonym (nej)

Den dagen jag behöver glidmedel kommer jag sluta med sex. Så nej jag använder inte glidmedel.

• loverboy

vid analsex är det rätt bra att ha lite glidmedel då min kuk är rätt stor vid vaginal brukar kvinnan oftast vara så våt så glidmedel inte behövs. .

• Anonym

Ja, älskar när det blir jättekladdigt och härligt och med glidmedel känns det extra kladdigt.

• Anonym (pjur)

Ja, använder Pjur anal, silikonbaserat och det bästa jag använt. Köper inget annat numera.

• Anonym (:()

Alltid glidmedel, penetration funkar inte annars - det gör ont med glidmedel också emellanåt. Producerar inget eget slem längre av nån anledning, vilket både jag och sambon lider av Rynkar på näsan.

• Anonym

Ja, ända sedan första graviditeten, då jag antingen varit gravid eller ammat i snart fyra år nu och då blir jag inte lika våt.

• Anonym (Snabbisen)

Ja, när vi använder kondom som preventivmedel, i synnerhet om vi vet att det måste bli en snabbis innan lillpluttan vaknar.

• storstrumpan

Får utgå från mitt senaste förhållande. Vi behövde aldrig glidmedel vid vaginalsex eftersom hon blev väldigt våt vid förspelet (ja vi hade i princip alltid förspel - dock inte jättelånga sådana varje gång), nästan så att det bliv lite väl halt och jag halkade ur emellanåt. Men vid analsex så var glidmedel ett måste.

Svar på tråden Glidmedel, använder ni det ?