Fruhn skrev 2012-08-13 08:37:27 följande:
Hej, tänkte höra vad ni har för tankar gällande att ge sig hän åt ÄD processen eller att fortsätta försöka själva parallellt? Vi har blivit gravida två gånger, första gången innan vi visste om mina dåliga värden. Båda gångerna har slutat i tidigt missfall, antagligen på grund av min dåliga äggkvalité tänker jag. Senaste gången var nu i somras.
Jag känner mig kluven. Dels vill jag ju försöka för att se om vi lyckas själva. Men sedan kommer alla tankar kring hur jobbigt det är med missfall, att först bli så glad och sedan bli så ledsen. Och om jag blir gravid när det börjar bli vår tur gällande ÄD, hamnar man sist i kön då för att få ett missfall några veckor senare.. (inser att den frågan kan jag ju faktiskt ställa sjukhuset också.)
Som det är nu har jag äl varje månad, mäter med fertilitetsmonitor. Tänker delvis att det är skönt att veta när jag har äl, för då vet jag när det är dags för mens. Vill ju inte sitta på jobbet i ett möte oförberedd.. Men sen mäter jag ju såklart också för att vi ska veta när vi ska vara extra aktiva hemma.
Så, nu har jag fått skriva av mig lite, vad tänker ni? Fortsätter ni försöka parallellt med ÄD processen?
Vi har gjort 6 st icsi och aldig blivit gravida. Visst skulle jag vilja försöka själv i all oändlighet, men ibland måste man inse att det kanske e dax att se sig om efter något annat alternativ. Och inte bara kasta de få landstingsförsöken i sjön som man får.
Om det inte hade varit så att jag har en egen donator (om hon blir godkänd) så hade jag nog inte berättat om jag blivit gravid förränas det hade varit vår tur i kön, så att säga. Ingen ide att berätta om man blivit gravid om man skulle få missfall när kön nästan är 2 år lång. Mycket kan ju hända under den tiden. Är man gravid när man blir erbjuden en donator så kan man ju snällt tacka nej pga graviditet, aldig tidigare.