• Jenkis

Äggdonation höst/vinter 2012

Puh76 skrev 2012-10-21 10:38:28 följande:
    Hur lång tid innan fick ni veta att det var dags för behandling?

I maj fick vi veta att de höra av sig i juni, för att ge oss en preliminär vecka efter sommaren. När vi inte hört ifrån dem innan semesterstängningen, ringde vi och fick höra att det blivit något problem med donatorn. De ringde upp oss i slutet av augusti och meddelande att ny preliminär vecka blivit månadsskiftet oktober november. Det kändes ganska surt... I september ringde de och så att jag skulle börja med spray.
  • Jenkis

Vi är klara nu att kalla oss ruvare. Det blev ett till mig och två till frysen. Jättekul! Fem ägg fick de ut, fyra blev befruktade och tre var perfekta, så det var de tre de gick vidare med helt enkelt.

Efter allt strul känns det fantastiskt att få ha kommit hela vägen hit! Slemhinnan har hållt hittills Det var ju det som var det mest kritiska för några dagar sedan.

• Jenkis
    lyckligtlottad1234 skrev 2012-11-01 07:00:38 följande:
    Härligt Jenkis! Hoppas på fina plus i tråden nu!

Vi hade insättning i måndags. Om det fäster, så är det idag enligt läkaren...

Så det tar ca tre dygn alltså. Intressant! Har inte fått så mycket info från kliniken faktiskt.tur att nätet finns på gott och ont.
  • Jenkis
    Fruhn skrev 2012-11-01 08:31:13 följande:
    Hej! Jag håller verkligen tummarna för er som gjort insättning nu! Hoppas hoppas!!

Själv har jag haft några blödningar som såklart gjorde att hjärtat åkte upp i halsgropen. Jag försökte tänka på informationen vi fått om att man ofta blöder vid äggdonation.. Vi fick dock åka in på ett tidigare ultraljud för att se att det såg bra ut och där fick vi se ett hjärta som slår!! Så häftig känsla. Illamåendet och tröttheten är inte lika häftigt.. men jag tar gärna det nu när vi äntligen är gravida. Jag har med egna ägg aldrig klarat mig längre än v.6 så nu känns det jättebra att vara inne i vecka 7 :)

Nästa vecka ska vi på ett till ultraljud och om allt ser bra ut då också så skrivs vi över till vanliga mödravården. Det är så coolt det här!! Min man är verkligen världens bästa. Han skämmer bort och tar hand om mig som bara den. Det underlättar ju verkligen när man mår så tjyvigt..

Hoppas det går bra för er andra!!

Kul med världens bästa man! Min sambo har också blivit förändrad till det bättre sedan vi började den här behandlingen

Jag är väldigt trång i yttre livmodermunnen och det brukar vara mer regel än undantag att jag blöder när någon bökat där. Läkaren så också att jag skulle vara bredd på det, men hittills har jag inte blödig alls! Men jag har också hört att risken för blödningar är större vid äd och ivf generellt in i graviditeten.
  • Jenkis

Inte för att jag klagar nu, men jag är lite nojig att progesteronvagitorierna inte har så bra effekt på mig. Alla biverkningar med ömma bröst, trötthet, svullna bröst, förstoppning o.s.v. har inte dykt upp.Har tagit dem i sex dagar. Är det förtidig att uttala sig ännu? Försöker ju göra enligt konstens alla regler när jag använder dem och är väldigt noga att ta dem var 8:e timme.

• Jenkis

Jag har 400 mg tre gånger dagligen. Det trodde jag alla hade till att börja med i alla fall. Skall ta 2 gånger dagligen senare. Om jag blir gravid.

Jag tar kl 6, 14, 22. Får bäst effekt av 22 dosen antar jag och 6 dosen får ju också bra effekt om jag är ledig eller börjar sent på jobbet. På jobbet har jag sagt att jag måste sitta stilla 30 min direkt efter medicinintag, för annars åker eländet ut direkt. Såg något om att det räckte med den tiden för full effekt när jag sökte på forumet. Sen gör det inget om det rinner ut.

Har inga direkta besvär med kladd eftersom allting verkar rinna ur mig så fort jag går lite raskare eller går på toa. Jag stoppar upp dem så långt fingrarna räcker såklart.

• Jenkis

Stort grattis Sakura 77!!!

Kul med så många plus på sistone!

Jag passar på att njuta av alla ickesymptom så länge

• Jenkis

Man räknar sin graviditet 16 dagar från äggplockningsdagen. Alltså på den dagen har man redan varit gravid i 16 dagar.

Något annat jag funderar på som verkar skilja sig på de olika klinikerna är hur man skall leva när man ruvar. Uppsala tycker "allt" är ok. Sex, bassägbad, hård träning o.s.v. Medan t.ex. Malmö avråder bassänbad och sex t.ex. i 14 dagar. Jag tränar vattenaerobics normalt sett och det går ofta så "vilt" till att jag brukar få upp vatten, ni vet var. Så jag har valt själv att hoppa över träningen, i alla fall första veckan då det bara gått fyra dagar sedan insättningen. Har inte bestämt ännu hur jag skall göra i veckan som kommer.

• Jenkis

Vad kul Sharika! Skönt att alltså fint ut.

Jag har passat på att slappna av efter donationen. Kändes så skönt att det var över, men nu börjar jag vakna till liv igen och undrar såklart om det finns något som lever i mig. I början kunde jag tänka på embryot som jag precis sett, men nu börjar det kännas längesedan och man vet ju inte vad man skall tro jag skulle nog kunna testa på måndag, men bör ju vänta nästan två veckor till från nu...

Vilka problem man har....

Kör nog vattenaerobic på söndag och hoppas att det skall gå bra.

• Jenkis

Har sedan RD 7 känt av lite molande till och från där livmodern sitter. Natten till igår vaknade jag mitt i natten av något som liknar svag sprängande smärta eller dragande smärta mot ljumskarna ut lite i låren. Har även känt lite så på dagtid de senaste två-tre dagarna. Idag är det RD 11 och jag kunde inte låta bli att dra fram ett gammalt ÄL-test. Helt j...la blankt blev det! Inte minsta skugga...

Ja, jag vet att det inte behöver betyda något eftersom min riktiga testdag är om 8 dagar. Men i stället för att vara mer än 50 % positiv, så kanske jag får ställa om till neutral med 51 % negativitet Men jag vet ju att vissa av er har fått svaga plus på rd 11, så jag kunde inte låta bli...

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012