Lexie73 skrev 2012-07-23 12:11:00 följande:
är i samma sits fast jag med min dotter. Min dotter har alltid varit liten och smal/normal men för 1,5 år sedan när hon gick i 1:an blev hon mobbad + att det började pratas om att om skulle få gå om 1:an (för att hon inte klarade att läsa flytande). Då var det som om att man tryckte på en knapp..... hon gick upp massor på en väldig kort tid. Nu är hon ca 1,30 och väger 37 kg.
Nu har hon fått gått om med en klass som hon trivs med och lärare som är jättebra. Jag trodde att hon skulle gå ner igen, men det har hon inte gjort. Hon tränar karate 2ggr i veckan och den träningen är väldigt fysik jobbig + gympan i skolan. Men hon går inte ner :( och äter gör hon inte heller mycket.
Vi har haft henne till en spec. läkare som inte ingav nått förtroende. För det första var det bara att strypa hennes mat intag. Han tyckte på fullaste allvar att det skulle räcka med att äta en lite potatis o en halv fisk osv till lunchen och karate är ingen fysik träning. Själv var han (läkaren) lika tjock som han var lång..... (kände att djävulen i mig tänkte att han kanske skulle pröva sina egna råd)
Sa till honom att jag ville ha en dietist kontakt innan jag började "svälta" barnet..... grejen är att jag själv arbetar med kost/spec.kost så jag är kunnig inom området. Dottern skulle se ut som hon gör om hon ex tröst åt eller alltid hade nått godis i munnen... men så är inte fallet. Har inte fått nån dietist ännu...
Just nu har jag ingen aning om hur vi ska komma vidare för att hjälpa dottern på bästa sett. :(
Det blev inte hjälp till dig.....
Lite tips om hur vi har gjort:
Köpt studsmatta..... där studsar hela familjen och leker fram "träningen" Ute och går gör vi mycket... ute i skogen.
Försöker leka fram "träningen" spelar fotboll, busar osv
OBS INGEN läsk för där är en väldig farlig faktor