• lovegivespower

Går du in med skor på hemma hos folk?

Ja som rubriken lyder...

Går du in med skor hos folk? Det verkar hända då jag stött på det två gånger under sommaren..Jag tycker det är HEMSKT! Skulle aldrig göra det hos någon annan. Inte hemma hos mig själv heller!! Gör ni det?

Ha en fortsatt trevlig sommar!!! Solig

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Går du in med skor på hemma hos folk?
  • Medea78

Absolut inte, det är verkligen respektlöst att göra det, speciellt de som gör det utan att fråga. Jag vet att i vissa social grupper är det accepterat men personligen skulle jag aldrig göra det eller godta att någon gjorde det hos mig. Klart, är det någon som absolut vill ha skor på sig och har med andra skor som är helt rena så varsågod. 

• lovegivespower
    Medea78 skrev 2012-07-23 12:02:54 följande:
    Absolut inte, det är verkligen respektlöst att göra det, speciellt de som gör det utan att fråga. Jag vet att i vissa social grupper är det accepterat men personligen skulle jag aldrig göra det eller godta att någon gjorde det hos mig. Klart, är det någon som absolut vill ha skor på sig och har med andra skor som är helt rena så varsågod. 
    Eller hur håller med dig! Man frågar i så fall först. I vilka grupper är det mer accepterat? Nyfiken hehe!!! Solig
    Jag är pedant så jag höll på att tappa hakan när personen bara klampade rakt in på mattor och allt i sina ute skor haha!!! Ja jag kunde säga till men kunde inte med det haha! Som tur är ska mattorna till kemtvätten nästa månad haha!! Skura golv!!
  • Khaleesi

Så här på sommaren kan det hända. Om det är varmt och torrt och husets alla dörrar står öppna och värdfolket själva går ut och in  i sina foppatofflor så tar inte jag heller av mig mina. Jag tar seden dit jag kommer, helt enkelt.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • lovegivespower
    Khaleesi skrev 2012-07-23 12:05:25 följande:
    Så här på sommaren kan det hända. Om det är varmt och torrt och husets alla dörrar står öppna och värdfolket själva går ut och in  i sina foppatofflor så tar inte jag heller av mig mina. Jag tar seden dit jag kommer, helt enkelt.
    Hmmm Demon Haha!
  • Khaleesi
    lovegivespower skrev 2012-07-23 12:06:02 följande:
    Hmmm Demon Haha!
    Men jag ser inte vad som är så märkvärdigt med det. Alla bor inte på så sätt att deras hem ser ut som en reklambroschyr från Mio. I sommartorp med trägolv och trasmattor där man använder sop istället för dammsugare är det väl inga konstigheter med att gå in med skorna på, eller? Annat är det i fräscha nyrenoverade lägenheten i stan.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • lovegivespower
    Khaleesi skrev 2012-07-23 12:08:16 följande:
    Men jag ser inte vad som är så märkvärdigt med det. Alla bor inte på så sätt att deras hem ser ut som en reklambroschyr från Mio. I sommartorp med trägolv och trasmattor där man använder sop istället för dammsugare är det väl inga konstigheter med att gå in med skorna på, eller? Annat är det i fräscha nyrenoverade lägenheten i stan.
    Nej jag tycker inte man går in med skor över huvudtaget... trampat i hundbajs, alkispiss och massa skit...
  • Khaleesi
    lovegivespower skrev 2012-07-23 12:09:23 följande:
    Nej jag tycker inte man går in med skor över huvudtaget... trampat i hundbajs, alkispiss och massa skit...
    Nja, det förutsätter ju att du har vistats i sådana geggiga miljöer till att börja med. Hade jag trampat i hundbajs skulle jag naturligtvis ta av mig skorna! Och jag har mycket svårt att tänka mig att alkisar skulle ha kissat där jag går. De väljer nog lite lämpligare ställen att urinera på.
  • lovegivespower
    Khaleesi skrev 2012-07-23 12:14:05 följande:
    Nja, det förutsätter ju att du har vistats i sådana geggiga miljöer till att börja med. Hade jag trampat i hundbajs skulle jag naturligtvis ta av mig skorna! Och jag har mycket svårt att tänka mig att alkisar skulle ha kissat där jag går. De väljer nog lite lämpligare ställen att urinera på.
    Var inte så säker på det. Jag tycker i alla fall att det hör till VETT och ETIKETT att inte gå in med skor hos folk. Däremot om man vill ha det skitigt hemma hos sig själv så vist. Det vill inte jag ha i alla fall Cool
  • Mästaren

Beror på hos vem, vissa föredrar ju att man har skorna på sig framför att man är barfota och vissa är tvärtom.

Svar på tråden Går du in med skor på hemma hos folk?