citygirl skrev 2012-07-27 21:47:37 följande:
Hur städar ni som går in /har folk med skor på hemma hos er? Hur kan det nånsin blir rent hos er? Har ni aldrig barn som leker på golvet? Hur tänker ni att barnen ska leka om det gås in med skor på, man vet ju aldrig var folk har varit?
Själv har jag smuts-och bacillskräck och skulle få total psykbryt om nån skulle klampa in med skor eller med skitiga strumpor som varit på hallmattan där skor varit - tur att jag bor själv (förutom när min pojke bor här emellanåt). Min man flyttade och tog med sonen när mina fobier börjat - inte skilda utan vi hoppas på att jag kan jobba bort dem + medicinera bort dem så att vi kan bo tillsammans sen igen.
När jag torkar golven kanske var 14:e dag, så är vattnet knappt smutsigt. Nu har jag en tonåring som knatar in med skorna väldigt ofta, både sambon och jag springer in med skor väldigt ofta, nu på sommaren så springer jag barfota på tomten, så mina fötter drar nog en hel del (och fotsulorna kan jag inte ta av mig).
Vi har haft katt när vårt barn var litet och hade ofta hand om mammas hund, var det väldigt lerigt eller smutsigt ute, så fick hunden sig en omgång med handduken, men inte katten.
Nej, det är inte skitigt hemma hos oss, vita strumpor är vita efter en dag.