Inlägg från: Fru Blomdahl |Visa alla inlägg
  • Fru Blomdahl

    plötslig spädbarnsdöd i vaket tillstånd

    Hej, nån mer här inne som varit med om detta?

    min man matade vår lille Emil kvart i tre på natten, han tömde flaskan på 5 min och låg sedan i mannens famn och jollrade lite, efter en liten stund var det dax att byta blöja så mannen går in till skötbordet, jag var vaken o gick på toa så sa hej när jag gick förbi de och smekte Emil på magen..
    När mannen tagit av gamla blöjan så bestämmer sig Emil för att bajsa när han ändå ligger där och när allt e klart så slänger han blöjan o sätter på den nya. medans han sätter på den nya blöjan så blir Emil lite blek, men ingenting man tänker på för det brukar han bli när han bajsat.
    Men när han ska lyfta upp han från skötbordet så säckar han ihop i famnen:( mannen skakar till honom och springer in till mig, jag skakar honom oxå men inget svar. hjärtat slår så vi väcker 5 åringen och rusar till bilen, ringer 112 så ambulansen möter oss, hjärtat slutade slå, de fick igång det på sjukhuset
    men då var det för sent, han var hjärndöd. :'(  

    Läkarna här i karlskrona har inte varit med om detta innan och heller inte de vi hade på drottning silvias barnsjukhus i Göteborg.. Nån som varit med om detta, visste inte att det fanns plötslig spädbarnsdöd i vaket tillstånd..  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 06:38
    Född 24 april 2012
    död 29 juni 2012

  • Svar på tråden plötslig spädbarnsdöd i vaket tillstånd
  • Fru Blomdahl

    de har obducerat honom riktigt noga o skickat iväg prover men hittades ingenting, så läkarna säger psd i vaket tillstånd

  • Fru Blomdahl
    YummyMami skrev 2012-07-25 06:56:56 följande:


    Googlat och inte hittat nåt mer än att barnen dött nattetid vilket får mig att undra hur kan de vara säkra på att barnen dog sovande. De är inte så olik oss ju även om de är små. Sömn är lika ändå och många vaknar periodvis och perioder under nätterna.
    det e ju sant, men de som har barnen sovandes mellan sig borde ju märka det?
  • Fru Blomdahl
    YummyMami skrev 2012-07-25 07:56:51 följande:


    Inte säkert, ett vaken barn på natten är väl inte automatiskt ett gråtande missnöjt barn.
    sant.. hoppas de nån gång hittar vad det beror på..
  • Fru Blomdahl
    Sosso skrev 2012-07-25 14:35:14 följande:
    Beklagar att även ni behöver gå igenom det fruktansvärda! Känner så otroligt väl igen mig i din berättelse om hur ni förlorade er son! Min man gick och vaggade vår son i famnen på e.m då han var lite ledsen! Helt plötsligt bara tystnar han och blir helt slapp i kroppen! Vi väntade in ambulansen i hemmet och min man gjorde HLR! På sjukhuset konstaterades vår älskade son död två timmar efter att han "försvann" i mannens famn! Skillnaden i vårt fall är att våran son led av ett allvarligt hjärtfel som han redan opererats en gång av tre för! Läkarna kunde inte se något särskilt vid obduktionen utan utgick från att hans grundfel på hjärtat gjort att det bara la av!

    oj, herregud va hemskt, hur längesen e det för er? hur gick ni vidare? hur gammal var er son?
  • Fru Blomdahl
    Sosso skrev 2012-07-25 23:48:19 följande:
    Hej Blomdahlsvensson! Vår lilla Wille blev fem månader och fem dagar gammal! Han dog den 10 april så det är ju inte ens fyra månader sen! Ja hur går man vidare egentligen! En dag i taget, gråter när man behöver, skrattar när man orkar! Jag försöker hålla mig sysselsatt! I början var det ju planering med begravning och gravsten och nu hemmapyssel med fönsterrenovering! Omger sig med familj och vänner i den mån man orkar!
    Hur går det för er? Begravningen avklarad? Styrkekramar till er
    jag hoppade till när jag läste att han hette Wille, för det gör min 5 åring..

    vår son föddes den 24 april o dog 29 juni nu i år, så det e svårt, han har inte ens varit borta en månad än..
    begravning o sånt blev färdigt för 1 ½ vecka sen, men denna veckan skulle han blivit 3 månader så då bröt man ihop igen, varje dag rinner tårarna men tack vare min Wille så måste man va glad med o busa med han..

    jag e medlem på spädbarnsfonden, gå in där, det e verkligen en bra sida, man kan utbyta funderingar och tända ljus för sina änglar, vi tänder nästan dagligen för Emil..    
  • Fru Blomdahl

    Emmohr: beklagar er förlust, 4 mån sen vår Emil dog bara 2 mån gammal men känns som igår :(
    Du skrev att hon hade kommit till ro, sov hon eller var hon bara tyst och lugn och vaken?
    Vår Emil var ju vaken och det har de aldrig hört talas om varken i Blekinge, Göteborg eller Uppsala

  • Fru Blomdahl

    emmohr: då hänger jag med, Emil var färdigmatad o hade fått ny blöja, min man skulle lyfta upp han från skötbordet o natta han igen då klockan var tre på natten. jag kan inte heller acceptera det helt, men tack o lov så gör min 5 åring att man har fullt upp ändå o kan inte tänka på han hela dagarna..

    Hoppas ni klara gå vidare såsom vi, tiden går även om man inte vill :( 

Svar på tråden plötslig spädbarnsdöd i vaket tillstånd