• Jenna03

Förskolepersonalen dödar djur!

Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?

• Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!
  • SuperDanil
    Rollergirl skrev 2012-07-30 20:20:50 följande:
    Det var nog det konstigaste inlägg jag sett på FL.
  • darkangel82

Hej och välkommen till I-landet och dess problem en dagis fröken slog idag ihjäl flugan arne och getingen brutus mitt framför små oskyldiga och förskräckta barn. Dessa barn kommer nu växa upp med trauma för livet och aldrig kunna se på en dagis fröken igen utan att tänka "mördare"!!

Inne i vårt hur bor människor och katten getingar och andra insekter som tar sig in men vögrar ut slås ihjäl med en klassisk flugsmälla alternativet när den inte hittat min senaste skvaller blaska. 

Jag ser inte att personalen gjort fel mer än att skydda ett potentiellt allergiskt barn från att bli stucken eller slippa ha döda flugor att leka med.

• Jennie med ie
    Gisney skrev 2012-07-30 20:00:05 följande:
    Sannerligen man får i alla fall en hel del underhållning på FL :) // En rund och gravid förskollärare
    Jävla kommunalanställd!!!

(För privata/enskilda förskolor finns ju inte )
  • bitte67
    solnamorsa skrev 2012-07-30 20:18:34 följande:
    Ha ha då är jag oxå en mördare , undrar hur min dotter tar det när hon själv tar flugsmällaren og går på jakt!
    Då är jag också det. Särskilt som min dotter hysteriskt och gråtande skrek "Döda den! Döda den!" igår när det kommit in en gigantisk Harkrank i badrummet. Försökte faktiskt jaga ut den men den vägrade så då fick den gå till de sälla jaktmarkerna... Hoppas ni kan förlåta mig.
  • Soolrosen

hahaha men seriöst...  föser du precis alla flugor som kommer in i ditt hem på sommaren?
    då har du inte mycket fritid...

• bitte67
    FuckGoggleAskMe skrev 2012-07-30 19:50:35 följande:
    Pa min sons forskola bjuds kringirrande insekter in till samtalsterapi med forskolerepresentanterna, och en kommunalt tillsatt medlare narvarar och leder diskussionen. Da patalas olampligheten i att insekterna befinner sig pa forskolan, sen uppmuntras insekterna att lamna omradet. Det varnas alltid om att inte kranka insekterna, sen bjuds det pa saft och foreskolepersonalen ringer efter en (kommunalt betald) taxi till insekterna, till valfri intilliggande skog eller park. Taxin ar forstas en miljovanlig elbil utrustad med insektsvanliga bilbalten.
    Ja, just så gör vi hos oss också. Dock är det en sällsynt skalbagge boende i den närliggande skogsbacken som vägrar att flytta till ett säkrare ställe...
  • Lillave
    FuckGoggleAskMe skrev 2012-07-30 19:50:35 följande:
    Pa min sons forskola bjuds kringirrande insekter in till samtalsterapi med forskolerepresentanterna, och en kommunalt tillsatt medlare narvarar och leder diskussionen. Da patalas olampligheten i att insekterna befinner sig pa forskolan, sen uppmuntras insekterna att lamna omradet. Det varnas alltid om att inte kranka insekterna, sen bjuds det pa saft och foreskolepersonalen ringer efter en (kommunalt betald) taxi till insekterna, till valfri intilliggande skog eller park. Taxin ar forstas en miljovanlig elbil utrustad med insektsvanliga bilbalten.

Oh my god! Jag garvar ihjäl mig!!!!
  • IngenVet

Folk överlag dödar ju insikter. Jag gör det inte. Iallafall aldrig med flit.

Jag har aldrig tänkt på det med dagispersonal som dödar insekter under arbetstid men när du säger det så är det väldigt konstigt OM dom gör det samtidigt som dom lär ut att värna om djur och natur. Eller ja, det hoppas jag att dom lär ut.

• Jellybeanbaby

Varför skratta åt inlägg skrivna i tydlig ironi. Jag fattar inte.

Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!