Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

    Ni som använder kondom. Hur är det?

    Håller på att bli tokig när det gäller det här med preventivmedel. Funkar inte med hormoner. Har nu kopparspiral men sambon sticker sig på trådarna och jag själv har ofta molvärk som jag tror beror på den. Känns som att alternativen börjar sina och jag har funderat på att ta ut den helt och istället köra på kondomer. Har inte använt kondom mer än enstaka tillfällen förut. Vänjer man sig vid proceduren att ta på en varje gång? Ni som använder kondom regelbundet hur tycker ni att det är?

  • Svar på tråden Ni som använder kondom. Hur är det?
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2012-07-30 13:26:40 följande:
    Klipp trådarna!!!!

    Ja jag kanske skulle prova det innan jag ger upp den helt. Har haft spiral två ggr tidigare och ena gången så stack han sig också och då klippte vi trådarna men det hjälpte inte.... Andra gången lyckades de få till trådarna så han inte stack sig...kanske kan prova att sätta om den... Suck....
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2012-07-30 13:28:39 följande:
    Nu får man ju inte grina för mycket som man, men personligen hatar jag kondomer. Tappar all känsla och jag kan aldrig komma i henne, föredrar en avsugning/runkning alla dagara i veckan framför ett knull med kondom. Nu vet jag inte hur jobbigt det är med hormoner, så jag kan inte säga vad som är bäst. Jag vet bara att jag hatar kondomer, endast nyttigt vid flyktiga ONS då man är i behov av ego-boost utan att få nån vidrig sjukdom slampan i fråga har.

    Hehehe...ni kan få grina hur mycket ni vill för min del.... Jag är väl inte helt frälst i gummi heller. Men vi får väl kanske prova ochutvärdera sen. Känns ju som den enda säkra preventivmedlet som finns kvar.... Eller så får vi helt enkelt lägga ner penetrerande sex. Men det känns ju lite trist också....
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2012-07-30 13:45:13 följande:
    Klipp inte trådarna... Ju kortare trådar-desto lättare "sticker" de ut och ger obehag. Med lite längre snurrar de ihop sig och lägger sig i "vecken", du kan ju även prova att flytta trådarna så att de hamnar i ett "veck" där de inte stör..

    Vet inte riktigt vilka veck det är du pratar om. Det är väl meningen att de ska böja upp sig och lägga sig runt livmodertappens kant?
  • Anonym (...)
    Donatello skrev 2012-07-30 13:49:27 följande:
    Prova billingsmetoden annars! Den går ut på att man själv undersöker sina flytningar, de ser olika ut beroende på var i menscykeln du är. När de är som mest klibbiga undviker man penetrerande sex (för då har man ägglossning). Tror att man väntar fem dagar efter att flytningarna varit klibbiga för att vara helt säker. Typ som säkra perioder fast mer säkert Och detta är en metod som förespråkas av många barnmorskor (som vet vad det är, kunskapen om metoden finns inte hos alla). Fungerar även utmärkt när man VILL ha barn fast med omvända regler då.

    Jodå...känner till den. Skrev min C uppsats om naturlig familjeplanering.... Problemet med den är ju att det krävs att man känner sin kropp mycket väl. Den känns inte tillräckligt säker för att jag skulle våga mig på den. Vill inte ha flera barn (inte sambon heller) men vet samtidigt att jag inte skulle kunna göra en abort om jag blev gravid.
  • Anonym (...)
    Anonym (Femcap) skrev 2012-07-30 13:50:17 följande:
    Höll på att bli tokig på hormoner, spiralen gjorde så ont så jag blev vansinnig på den med, kondomer... Känns wierd.. Skaffade mig en femcap för ett drygt år sen, funkar utmärkt! Det är en cervixpessar som man kan låta "sitta i". Tar ut den varannan dag och tvättar samt lägger på ny pessargel. Enkelt och lätt tycker jag och utan biverkningar

    Den skulle ju däremot kunna vara ett alternativ... Ska ta reda lite mer om den...
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2012-07-30 13:58:47 följande:
    Vecken i slidan.. Har du inte känt efter trådarna nån gång för att veta att spiralen sitter som den ska? Hur som, mina BM sa att det tar ett tag innan trådarna mjuknat och lagt sig tillrätta och att man därför bör vänta några månader innan man klipper trådarna kortare. De sa att om man klipper trådarna för korta, nyps de bara mer och då måste man byta till en ny spiral för att kunna komma tillrätta med det.. Var de lägger sig beror nog mest på hur man ser ut, lutning etc.

    Jo det har jag. Får väl känna efter igen då. Tycker inte är det är så mycket veck där inne.... Har bara haft den i 4månader än så länge...
  • Anonym (...)
    Anonym (-) skrev 2012-07-30 14:04:22 följande:
    Kan inte förstå hur alla kan vara så anti kondomer. Det är ju väldigt smidigt och lätt. Vi har kört med kondom de senaste 4 åren. Både jag och min sambo uppskattar det. Han tycker att det är skönt och jag älskar att han tycker det är skönt! Hormonella ting går bort för mig och så även spiraler. Här kör man ju bara på så slipper man ha massa sperma mellan benen sen. Vi använder kondomer. Ett svart paket med rött på och det heter "thin" - testa! 

    Haha..ja det är ju sant. Nu är det ju inte litervis det kommer ur honom och jag går iaf och kissar direkt efteråt och då rinner det ju ur i toaletten...
Svar på tråden Ni som använder kondom. Hur är det?