• Anonym (längtande)

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Hej hörni!

Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
    följs gärna åt i väntan och längtan...
    Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...

kram på er 

• Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013
  • Anonym (MONICA)

Bra tjejer bara SPY ut ilskan :) Kan faktiskt säga att jag mår pytte pytte lite bättre av att höra att JAG faktiskt INTE är ensam om allt detta elände som har med ofrillig barnlöshet att göra.

Tummen upp till er!!

• Maybe
    Anonym (MONICA) skrev 2012-08-02 16:07:46 följande:
    Bra tjejer bara SPY ut ilskan :) Kan faktiskt säga att jag mår pytte pytte lite bättre av att höra att JAG faktiskt INTE är ensam om allt detta elände som har med ofrillig barnlöshet att göra.

Tummen upp till er!!
    I agree!!
  • Ingrid1989

Haha ni är roliga...och håller dessutom med i det ni säger...världen är orättvis..ibland försöker jag tänka att våran perfekta bebis är inte klar på tillverkningen än.. att det typ är en ängel som vi måste vänta lite på... och den som väntar på nått gott....

iaf vart på gyn nu. en timme innan jag skulle dit fick jag mens. ÄNTLIGEN har inte haft det på 74 dagar.. mina cystor hade också förvunnit!! lycka!! så om fyra dagar startar jag med dubbel kul pergotime och ska även tillbaka på vul och bevaka ägg.. plus köra m stickor hemma ifall den skulle va tidig...jösses..känner mig som en hårdbevakad brottsling...

allt var lugnt med ivfen som vi står i kö till i vår hemstad. att falun inte hade oss i sina papper var rätt..det fock dom först då vi skulle pysa ner dit...

känns så mkt bättre idag än allt har gjort dessa vidriga 74 dagar... första gången i mitt liv jag dessuom blir glad över mens och mensvärk...

• Smurry
    FridaF skrev 2012-08-02 19:18:31 följande:
    Haha ni är roliga...och håller dessutom med i det ni säger...världen är orättvis..ibland försöker jag tänka att våran perfekta bebis är inte klar på tillverkningen än.. att det typ är en ängel som vi måste vänta lite på... och den som väntar på nått gott.... iaf vart på gyn nu. en timme innan jag skulle dit fick jag mens. ÄNTLIGEN har inte haft det på 74 dagar.. mina cystor hade också förvunnit!! lycka!! så om fyra dagar startar jag med dubbel kul pergotime och ska även tillbaka på vul och bevaka ägg.. plus köra m stickor hemma ifall den skulle va tidig...jösses..känner mig som en hårdbevakad brottsling... allt var lugnt med ivfen som vi står i kö till i vår hemstad. att falun inte hade oss i sina papper var rätt..det fock dom först då vi skulle pysa ner dit... känns så mkt bättre idag än allt har gjort dessa vidriga 74 dagar... första gången i mitt liv jag dessuom blir glad över mens och mensvärk...

Grattis!!!! Vad skönt!!!!!
  • Smurry

Måste bara tilläga att jag försöker oxå bara tänka att just vårt barn är inte riktigt redo så vi måste vänta lite extra :)

• Anonym (längtande)

Tack..

ja vissa dagar går det bra att tänka så..andra inte..

• Maybe
    Smurry skrev 2012-08-02 22:25:18 följande:
    Måste bara tilläga att jag försöker oxå bara tänka att just vårt barn är inte riktigt redo så vi måste vänta lite extra :)

Det va ett bra sätt att se på saken!
    Ska jobba lite med den tanken Glad 
  • sommarbarn88

verkar vara en del här som är runt 25. kul att vi är jämngamla. trots att man är ganska ung så har man fått kommentarer på jobbet om att 'du e ju så ung, du har lång tid på dej' och massa annat. inget kul. och på mitt jobb verkar rykten sprida sig fort.. trodde det var sekretess inom sjukvården när man själv kommer dit som patient då man jobbar där... tråkigt :/

• Maybe
    sommarbarn88 skrev 2012-08-03 10:06:35 följande:
    verkar vara en del här som är runt 25. kul att vi är jämngamla. trots att man är ganska ung så har man fått kommentarer på jobbet om att 'du e ju så ung, du har lång tid på dej' och massa annat. inget kul. och på mitt jobb verkar rykten sprida sig fort.. trodde det var sekretess inom sjukvården när man själv kommer dit som patient då man jobbar där... tråkigt :/
    Klart det är sekretess! Det spelar ingen roll om du jobbar där, du kommer ju dit som patient och då ska du behandlas likvärdigt med alla andra patienter!
    Jag hade blivit arg.... 

Jag har också fått höra att jag är ju så ung och det är ingen brådska och jag ska passa på att leva livet osv osv.
    Jag är 25, inte 16....

Mina syskon är myyyycket äldre än mig och har alltid sett mig som 16 år. Det blir ju lätt så när man är sladdbarn. Det innebär också att de kommer tycka jag är alldeles för ung för att skaffa barn och har hela livet framför mig. 

I vårt fall kan man inte riktigt välja och vänta exakt si och så lång tid heller. Går vi inte igenom IVF nu så kommer det säkert ta flera års kötid innan vi kommer till nästa gång. Om man ens får lov att komma tillbaka efter att en gång tackat nej?
      Jag känner att det är nu eller aldrig.
    Fler som känner så?

En fråga, någon här som äter folsyra och vitaminer redan? 
Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013