• Anonym (längtande)

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Hej hörni!

Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
    följs gärna åt i väntan och längtan...
    Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...

kram på er 

• Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013
  • Anonym (längtande)
    Anwen skrev 2012-09-09 09:16:50 följande:
    Utredning har gjorts i Hudiksvall... Vi är 30/31 år gamla, så kanske prioriteras lite högre än 20+are, men finns säkerligen de som närmar sig 40 som prioriteras högre. Om de sätter igång två par varannan vecka, så betyder det fyra par varje månad, om det då i bästa fall är låt säga 17 par så närmar det sig 5 månaders väntan :S, dock borde våra namn redan finnas med där, så vi är nödvändigtvis inte sist på listan. Men det betyder ju också att vi nog inte kan förvänta oss att få komma igång förrän efter nyår :S. Men vi får se vad som sker. Jag kanske ringer de i slutet på nästa vecka och hör efter hur det ligger till för oss. Tack för infon!

Vad var det för papper ni fick?

ok då hör vi till samma sjukhus faktiskt

när sattes ni upp? vi sattes upp i början på maj så antar vi är nånstans i mitten..hförhoppningsvis närmare början än slutet iaf. sen vet inte jag om min galna överstimulering av pergotime skyndade det hela. fick hem remisser för en massa blodprov och en handskriven lapp att vi skall ta dessa inför ivf för att kunna gå vidare. så imorgon ska jag lämna två rör blod.

har du fått pergotime?
  • Anwen

Nej, jag har inte fått nån pergotime. Alla våra tester/undersökningar har varit tip-top! Vi hade försökt ett år när vi började utredning, och eftersom allt såg så bra ut (och vad hjälper väl det?) ville de att vi skulle försöka ett år till innan vi fick börja med IVF :S. Så ordern var att fortsätta försöka, och höra av oss efter sommaren om vi fortfarande inte lyckats. Ringde i augusti.
    Då är det samma som vi fick, vi lämnade proverna i torsdags.

• Smurry

Hej! Vi var på första ul nu! Jag har 19 ägg! Så skönt! Jag har varit så orolig! Kan dagen börja bättre?

• Anonym (längtande)
    Anwen skrev 2012-09-09 11:41:22 följande:
    Nej, jag har inte fått nån pergotime. Alla våra tester/undersökningar har varit tip-top! Vi hade försökt ett år när vi började utredning, och eftersom allt såg så bra ut (och vad hjälper väl det?) ville de att vi skulle försöka ett år till innan vi fick börja med IVF :S. Så ordern var att fortsätta försöka, och höra av oss efter sommaren om vi fortfarande inte lyckats. Ringde i augusti.
    Ok.. vi fick det iom vi försökt så länge, i övrigt finns inga fel hos någon, jag har regelbunden cykel och har alltid haft.
    Men, men.. nu är proverna inskickade så hoppas på att det rasslar till i systemet nu då..

• Anonym (längtande)
    Anwen skrev 2012-09-09 11:41:22 följande:
    förresten, fick ni remisser om ivf alltså? inte progesteron mm?
    var remisserna i olika färger eller vita :p ? 
  • Anwen
    Anonym (längtande) skrev 2012-09-10 10:57:39 följande:
    förresten, fick ni remisser om ivf alltså? inte progesteron mm?
    var remisserna i olika färger eller vita :p ? 
    tänkte du på blodproverna? inga hormontester där, bara hepatit etc., precis som ni en liten lapp om att testerna behövde göras inför IVF. Fick ni göra fler tester?
  • Anwen
    Smurry skrev 2012-09-10 09:22:57 följande:
    Hej! Vi var på första ul nu! Jag har 19 ägg! Så skönt! Jag har varit så orolig! Kan dagen börja bättre?
    Härligt!
  • Anonym (längtande)
    Anwen skrev 2012-09-10 11:55:57 följande:
    tänkte du på blodproverna? inga hormontester där, bara hepatit etc., precis som ni en liten lapp om att testerna behövde göras inför IVF. Fick ni göra fler tester?
    ok men då kanske vi är på samma statium så att säga...:)
Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013