IVF till vintern / årsskiftet 2013
Hej hörni!
Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
följs gärna åt i väntan och längtan...
Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...
kram på er
Hej hörni!
Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
följs gärna åt i väntan och längtan...
Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...
kram på er
Ahh vill bara tipsa om mannen har ätit zink och omega sen vi fick förra beskedet! Och vi har slutat röka helt, (vi fest rökte) Och undvikit att dricka överlag och bara någon enstaka gång istället för 2 -3 öl per helg.
Plus att det har visat sig att han hade prostit!
Ja...hoppet har ju ännu inte övergivit oss...fast nu känner jqg ändå som ett lugn i kroppen liksom...fått en annan läkare som bryr sig mer och ska få gå på täta koller.. så ja..jag är inte lika stressad..känns nästan som att läkarna grejar till en bebis åt mig snart..haha fast vi gör den själva:-P
Zink, folsyra,omega, och ingen rökning (dock dosa 1 snus i veckan) och sen visade det sig att han led av prostatis! Så han äta 1 veckas kur, man äter 4 veckor! Så vi fortsätter med detta och hoppas på ytterligare förbättring :) men kör ni andra på nåt liknande??
Wow,
Vad är prostatis?
haha vi låter helknäppa, men det var ju bara lite extra vitaminer för säkerhetskull och sluta med rökning helt hade vi ändå tänkt :)
prostatis är en inflammation? i prostatan som är rätt vanlig hos män mellan 20-50. Oftast märker man det inte ens, men det sätter sig på fertiliteten dock återhämtar sig spermierna när det har läkt ut :)
så för er som har det manliga faktorn som ett problem akn det vara värt att kolla upp för att i allafall öka sin chanser!
härligt för er..
jag har äl nu i dagarna... i övrigt väntar vi mest på...... ja jag vet inte vad.. graviditet nån gång eller ivf.... nån gång :(
känns som ett hopplöst hål nu bara...
dock hjälpte läkaren mig att få igång mens + bli av med cystorna.. efter det blev det dubbel kur pergotime.. och jag HOPPAS den tar nu..skall på vul imorgon så det märks väl då.. men har en grym värk i höger äggstock så hoppas det kommer ett stort ägg där nu ;)
Nu har vi äntligen fått tid för IVF-information. Väntar spännt på att få veta när vi får köra igång, vet inte hur lång kötid det är i Umeå...