• Anonym (trött)

stackars sambon..vi går igenon fert.utredning?!?!

Jaa.. så som måånga andra genomgår vi en fer.utredning...
    något som är fruktansvärt påfrestande..
    klart humöret svänger mellan tårar och glädje..tyvärr mest tårar... sista månaderna har jag fått hormoner något som såklart förvärrat välmåeendet negativt..är så trött på migsjälv och alla tårar..
    men det värsta är mest att sambon tycker synd om sig själv!?! för jag är ju tydligen jättejobbig att leva med just nu och citat "jag är så less på dig"
    ja... vad svarar man..tack så hemskt j*vla mycket...älskling
    detta är vidrigt..vi älskar varandra så mycket men sårar djupt då han säger så..då jag redan mår dåligt

• Svar på tråden stackars sambon..vi går igenon fert.utredning?!?!
  • sommarbarn88
    TS: just nu mår jag bra fysiskt men psykiskt är det värre. det e värsta babyboomen både på jobbet och bland mina vänner så som du kanske förstår så känns det rätt tugnt nu. sen kommer man få gå och fundera på vad blodprovet kommer visa som jag ska ta i veckan som visar om jag har kromosomfel som gör att jag aldrig kommer bli gravid med mina egna ägg. och det där blodprovet tar 6 veckor att analysera. tur jag snart får umgås med syster och henns son/ min gudson. de betyder allt för mej och får mej alltid att tänka på annat än just ivf 
  • sommarbarn88

måste fråga er... finns det kurator på ivf-klinikerna för skulle gärna vilja ha någon att prata med om allt som man måste gå igenom

• Takex

Det kan väl vara bra om ni båda har lite tålamod med varandra och lite förståelse. Du har det jättejobbigt och det har han med. Låt han vara lite less på dig ibland, det betyder ju inte att du inte har det jobbigt också eller att han inte tycker om dig, han behöver bara få ventilera lite han också. Det är så ni kan vara starka tillsammans att ni inte bara skrattar ihop utan låter en av er vara sjukt less ihop också.

• Anonym (trött)

Stöttande och sorliga inlägg jag läser...

jag mår bättre nu sista dagarna..igen..

min kropp har kommit igång igen efter nära tre månaders krångel.. ska äta en dubbel kur pergotime nu och sen åner vi utomlands. känns toppen och dessutom tänker man på annat...

jag vet inte ang kuratorerna..vi får ju åka 30mil för ivf..

• sommarbarn88
    TS:  finns det inget ärmare ivf än 30 mil? vad är det som krånglat för dej? är det mensen? efter sista ivf'en så fick jag inte mens på över två månader. störande något och man hoppas hela tiden att mensen är sen pga av att man hoppas blivit spontangravid.. men icke det. just nu känns det lite som att man ibland tappar hoppet.

kämpa på alal där ute. någon dag kommer det att vara våran tur. 
  • Anonym (trött)
    sommarbarn88 skrev 2012-08-03 18:38:48 följande:
    TS:  finns det inget ärmare ivf än 30 mil? vad är det som krånglat för dej? är det mensen? efter sista ivf'en så fick jag inte mens på över två månader. störande något och man hoppas hela tiden att mensen är sen pga av att man hoppas blivit spontangravid.. men icke det. just nu känns det lite som att man ibland tappar hoppet.

ja jag hoppas du har rätt...förstår inte vad jag gjort för ont...är detta straffet för en abort jag gjort tidigare? med en pappa som varken ville ha mig eller barnet...

jag har alltid haft regelbunden cykel men fick pergotime i väntan på ivf.. då fick jag varken äl eller mens.. efter två månader fick jag göra vul och då hade jag fått två cystor istället. fick då primolut och igår vul igen, cystprna borta och mensen kom även..74 dagar sent.

ska köra en dubbel kur pergotime denna månad...

nää...vi kör ivf behandlingen på hemort men åker till falun på äp och insättning...

kram på dig
  • Anonym (trött)
    sommarbarn88 skrev 2012-08-03 18:38:48 följande:

ja jag hoppas du har rätt...förstår inte vad jag gjort för ont...är detta straffet för en abort jag gjort tidigare? med en pappa som varken ville ha mig eller barnet...

jag har alltid haft regelbunden cykel men fick pergotime i väntan på ivf.. då fick jag varken äl eller mens.. efter två månader fick jag göra vul och då hade jag fått två cystor istället. fick då primolut och igår vul igen, cystprna borta och mensen kom även..74 dagar sent.

nää...vi kör ivf behandlingen på hemort men åker till falun på äp och insättning...

kram på dig
  • Anonym (My)
    Anonym (trött) skrev 2012-08-03 20:47:37 följande:

kram på dig
    Klart det inte är ett straff!

Fast jag brukar också tänka så, har inte gjort abort men kan vara fylld med hatiska känslor ibland och vara elak mot folk i min närhet. Krävs inte så mycket för att man ska börja skylla på sig själv... Men logiskt sett är det bara fel, många som gjort abort blir lätt gravida (därav abort in the first place, en kompis till mig tex blev oönskat gravid av ETT "misslyckat" avbrutet samlag, det har aldrig hänt mig trots att vi kört avbrutet sedan 2003 och försökt aktivt sedan 2007).

Hoppas ni får det härligt på semestern!

• Anonym (trött)

Förstår precis hur du menar..känns som att det alltid är regn likssom...

ja..hur många vänner å släktingar har man inte som bara lagt sig å blivit gravida..ibland oönskat..

min mamma satt å örsa en dag att hon minsann blev så lätt på tjocken å hej å hå! Mittenbarnet tom med p-piller!

Ville nästan slå henne..dessutom säger hon: du verkar ju också bli gravid lätt!!! (ja tyvärr en gång med en idiot som förorsakade mig ett rent helvete i sex månader)

aborten gick dessutom åt helvete så slutade m skrapning efter 7 jobbiga veckor. dock fick jag aldrig infektion eller så..så ska inte påverka...

men känns skit då alla tror det är så lätt.

mamma är den sista jag vill prata om våra problem med

• sommarbarn88
    TS:   det är verkligen inte lätt att se alla runt omkring sig bli gravida. tycker det är typ alal vänner och syskon och arbetskamrater som kommer med stora magar eller precis har fått sina små.
    och man vet ju inte riktigt vem man ska prata med om det heller. som tur är har jag några underbara vänner som jag kan prata med och min familj vet om allt. däremot vet inte sambons familj nånting alls vad vi går igenom. 

när berättade ni för vänner/familj om ni har gjort det vad ni måste gå igenom. jag vet som inet riktigt hur jag ska säga det om vi nu nån gång ska berätta för sambons familj. anledningen till att vi inte har berättat är att de har lite konstig syn på saker och ting och gärna så ska jobba saker sopas under mattan och sådan är verkligen inte jag. jag är öppen om saker och ting då jag vet att det är många som går igenom samma sak som vi.   

• Anonym (trött)
    sommarbarn88 skrev 2012-08-05 08:20:43 följande:
    TS:   det är verkligen inte lätt att se alla runt omkring sig bli gravida. tycker det är typ alal vänner och syskon och arbetskamrater som kommer med stora magar eller precis har fått sina små.

och man vet ju inte riktigt vem man ska prata med om det heller. som tur är har jag några underbara vänner som jag kan prata med och min familj vet om allt. däremot vet inte sambons familj nånting alls vad vi går igenom. 

när berättade ni för vänner/familj om ni har gjort det vad ni måste gå igenom. jag vet som inet riktigt hur jag ska säga det om vi nu nån gång ska berätta för sambons familj. anledningen till att vi inte har berättat är att de har lite konstig syn på saker och ting och gärna så ska jobba saker sopas under mattan och sådan är verkligen inte jag. jag är öppen om saker och ting då jag vet att det är många som går igenom samma sak som vi.   

Nej det är jobbigt... de närmaste fixar jag... mår bättre då jag gosat lite bebis...dom som jag inte har nån direkt anledning att umgås med håller jag mig ifrån...lättast så..

ingen i vår närhet vet... finns ingen jag vill dela detta med heller.. inen i vår närhet har haft det såhär och skulle inte förstå. min mamma skalle dessutom fråga ihjäl oss vilket också skulle va jobbigt. så nej dom klarar vi oss utan. ska jag prata m nån ska jag veta innan att jag får ett bra stöd. känner inte så hos nån...
  • sommarbarn88
    ts:  vad jobbigt att inte ha någon att prata med i närheten som familj eller vänner.  om du vill kan du skicka ett privat mejl till mej så kan vi prata där och byta erfarenheter.

jo det e mysigt att gosa lite bebis. han som jag gosar mest med e min systerson som är två men han e min lilla goseplutt.

tänkte som det där du skrev i första inlägget när du startade tråden... att sambon säger 'jag blir så less' och sådant.. samma sa sambon till mej nu tidigare i veckan trots att jag nu inte äter några hormoner. vet att jag hare tt jävla humör och det har inte blivit bättre efter alla behandlingar så är inte lätt för mej heller.
  • Anonym (trött)
    sommarbarn88 skrev 2012-08-20 15:27:53 följande:
    ts:  vad jobbigt att inte ha någon att prata med i närheten som familj eller vänner.  om du vill kan du skicka ett privat mejl till mej så kan vi prata där och byta erfarenheter.

jo det e mysigt att gosa lite bebis. han som jag gosar mest med e min systerson som är två men han e min lilla goseplutt.

tänkte som det där du skrev i första inlägget när du startade tråden... att sambon säger 'jag blir så less' och sådant.. samma sa sambon till mej nu tidigare i veckan trots att jag nu inte äter några hormoner. vet att jag hare tt jävla humör och det har inte blivit bättre efter alla behandlingar så är inte lätt för mej heller.
    pmat dig nu=)

Svar på tråden stackars sambon..vi går igenon fert.utredning?!?!