• Anonym

    Övervikt och adoption.

    Kan rekommendera er att vara med i någon av de större organisationerna också som har fler länder att välja på eftersom ni inte passar in på så många pga sjukdom och BMI. Så AC och FFIA är nog bra att vara sökande i också. SN kan ju också vara bra om ni är öppna för för det kan också göra att ni kan funka, typ Kina eller så.
     

  • Anonym

    När vi kontaktade vår socialnämnd för hemutredning blev vi nekade att påbörja en utredning pga att jag hade för högt BMI. Då var i och för sig mitt BMI uppe på 45 så jag var verkligen kraftigt överviktig. När jag via ett överviktsprogram hade lyckats gå ner i vikt och hade ett BMI på 37 fick vi göra hemutredningen och blev godkända. Dock ville de ha intyg från läkare och från programmet jag var med i för att känna sig säkra på att det var en långvarig förändring jag hade genomgått.

    Dock var det ganska många länder som vi inte kunde ställa oss i kö på pga mitt trots allt ganska höga BMI. Men till slut så hittade vi några länder som inte hade BMI som ett krav och snart får vi åka och hämta vårt barn.

Svar på tråden Övervikt och adoption.