• elinaehn

Liten studsmatta inomhus??

Så sugen påa tt ge min åttaåring en studsmatta men vi har ingen trädgård elelr dyl. Är det nån som har erfarenhet av att ha en liten studsmatta inomhus? kikar tex på denna http://www.sporttema.se/studsmatta-Christopeit-Sport/trampolin-1.0-m.php
    Dels för skoj dels för motion!

men det funka rju inte att sätta nät på, är det galet, lätt att göra sig illa? hur högt i tak bör man ha tror ni? söker erfarenheter som ni förstår    

• Svar på tråden Liten studsmatta inomhus??
  • Majsan70

Jag hade en sån själv i slutet av göada 80-talet o in i de första åren på 90-talet. Vanlig takhöjd i lägenheten så det gock kanon att hoppa i den. Skänke den sen till dagis där min son gick. Inte helt säkert men man kommer inte lika högt som i de stora studsmattorna.

• EvelinasSyster

Hade en sån som liten, på 90-talet. Vanlig takhöjd hade vi och det gick jättebra. Minns inte att varken jag eller syrran nånsin gjort illa oss på den.

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • M i l l a n

Tror det är ett bra köp med studsmatta inne. Vi har en på mitt jobb ( förskola) och den är väldigt poppis. Skillnaden med den vi har är att den har ett handtag där barnen kan hålla i sig medan de hoppar.

• elinaehn

ok, handtag på väggen? inga olyckor? den jag kikar på är bara en meter i diameter, den ska ju liksom vara i en lägenhet. men handtag då måste den stå nära en vägg?

• anyXX
    elinaehn skrev 2012-08-03 12:55:13 följande:
    ok, handtag på väggen? inga olyckor? den jag kikar på är bara en meter i diameter, den ska ju liksom vara i en lägenhet. men handtag då måste den stå nära en vägg?
    Beror nog på barnens ålder?
    Om du har lite äldre barn tror jag inte det behövs. Jag hade också en sån när jag var liten och tror att mina barn 2 och 4 hade älskat den!
    flicka 2008 & pojke 2010
  • elinaehn

alltså tösen är åtta. Men jag läser så mycket om olyckor i alla studsmattor och den här är ju så liten och ska stå inomhus så jag kan ju itne ha skyddsnät eller så.

• M i l l a n

På mitt jobb har det inte hänt några olyckor, och då är det många barn som hoppar där varje dag. Man får bara se till att studsmattan inte står nära hårda möbler eller andra vassa hårda saker de kan slå dig på om de ramlar av. Sen så kommer man inte lika högt på små studsmattor som på de stora som man har utomhus.

• elinaehn

Låter toppen tycker jag. Och på små studsmattor hoppar de förstås lite mer automatiskt en och en.

• Majken03

Om ni bor i lägenhet med grannar under kommer de antagligen inte bli så glada :).

• elinaehn

Ok, jag trodde de var hyfsat i ljudvolym o man ställer de på en tjock matta. tror ni den låter för högt? har en supersnäll och tålmodig granne men det är ju inget skäl att fresta på hennes tålamod!

• M i l l a n

Studsmattor låter inte så mycket, förutom kanske en del gnisslande från fjädrarna. Så det blir nog inga problem för grannen. Det som jag kan tänka mig låter är isåfall när barnen ev hoppar av från studsmattan. Det var ju en bra ide med en tjock matta under iallafall. :)

• M i l l a n

När barnen hoppar på mitt jobb så hörs inga dunsanden alls. Det bara gnisslar lite men inget som stör. Sen kanske det beror på vilken studsmatta man har. Men om hela studsmattan dunsar när man hoppar så är det nog ganska dålig fjädring eller kvalitet.

• Fru Zäll

Nja mina barn hade nog inte tyckt den var kul minns när man var liten och hoppade på en sådan ingen studs alls

Svar på tråden Liten studsmatta inomhus??