• annpe

Använder ni ordet "Rälig"? :)

Hej! Jag undrar hur många här inne som använder ordet "rälig", och om ni i så fall är skåningar. Det verkar mest vara i skåne som ordet används.

• Svar på tråden Använder ni ordet "Rälig"? :)
  • evelinaeee

såg nu att ni redan skrivit vad det betyder, det var ungefär vad jag gissade att det betydde också :)

• Justus
    annpe skrev 2012-08-04 09:23:47 följande:
    Hej! Jag undrar hur många här inne som använder ordet "rälig", och om ni i så fall är skåningar. Det verkar mest vara i skåne som ordet används.
    Bara när jag citerar Hasse Alfredsson och Gösta Ekman i den här sketchen:

• Jenna03
    IsadorasMamma skrev 2012-08-05 00:23:21 följande:

Nordöstra.

Isf skulle jag vilja säga honnit. :)
    Ja, hunnid säger man nog längre söderut, typ i trelleborg:)
  • Tealhawk

Är norrlänning och vet knappt vad det ordet betyder. Men mina släktingar från Västergötland använder det ibland, samt folk jag känner från Skåne slänger ur sig det lite nu och då.

These are not the droids you're looking for
  • annpe
    Tealhawk skrev 2012-08-05 01:21:46 följande:
    Är norrlänning och vet knappt vad det ordet betyder. Men mina släktingar från Västergötland använder det ibland, samt folk jag känner från Skåne slänger ur sig det lite nu och då.
    Betyder ungefär "äckligt"
  • Milleman

jag använder ordet rälig och är skåning. min sambo som är göteborgare använder numer också ordet :)

• annpe
    Milleman skrev 2012-08-05 01:29:39 följande:
    jag använder ordet rälig och är skåning. min sambo som är göteborgare använder numer också ordet :)

haha, hur låter det när han säger det?
  • annpe

På tal om räligt, så sitter det en riktigt rälig spindel i sovrumstaket, och jag har ingen aning om hur jag ska bli av med den, fy! Förslag?

Svar på tråden Använder ni ordet "Rälig"? :)