• Dr Mupp

Ytterkläder till skolbarnen

Vad ska ni ni ha för höst- och vinterytterkläder till era skolbarn? Nån som kan tipsa om bra kläder i strl 128-134. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Ytterkläder till skolbarnen
  • Tuffen

POP: skaljacka och zipbyxa. De är absolut bäst. 

• Lind a

Kör på didrikssons softshell som vardagsjacka. HH skallläder vid blötare väder. Vinterväder blir Täckjacka och täckbyxor ifrån Peak Performance. Köpte på rean i våras...

• Mrs Green

I höst blir det samma pop-skalkläder som hon hade i våras.

Till vintern tänker jag köpa Gneis, vi hade en sådan jacka förra vintern och var helnöjda. Däremot ville hon inte använda de höga Reimabyxorna med hängslen förra vintern, utan bara de fodrade galonbyxorma från HM då det var ju några bortkastade hundralappar I år blir det bara midjebyxor, förmodligen Gneis.

På fötterna hoppas jag att Eccostövlarna jag köpte på rean i våras passar...

• Cloudyberry

Reima vinterjacka och byxor. Pops softshell och ws+ skalbyxor från lindex i höst.

• myskatt

Jacka/täckbyxa samt overall från Reima. Samma som hon hade förra vintern.

Överdragsbyxor och skaljacka från Pop, samma från förra året där med. Har köpt en ny vindfleece.

• Indianica

Mina barn brukar ha softshelljackor som höstjacka. Tycker det är bra, ger både lite extra värme och är smått vattenavvisande. Dottern har en softshell ifrån Polarn&Pyret inköpt i våras som hon nog kan ha denna höst oxå. De går nu i tvåan och trean och skalbyxor anses tydligen vara larvigt och barnsligt, så det köper jag nog inte i år....för fjolårets skalbyxor användes nog inte en enda gång. Som regnkläder använder vi Everests prassliga variant, den är bra, men inte så slittålig kanske (dock används regnkläder väldigt sällan här hemma).

Vinterkläderna får vi se vad det blir för ngt....

• holsara5

Här blir det vinterkläder ifrån Polaran, regnkläder blir det vanliga galonkläder ifrån didriksons.

• Mamma och Fru

Blir nog H/H skalbyxor, lindex skaljacka, till vintern lindex vinterjacka och Everest (tror jag det var) täckbyxa!

5.5 år och börjar förskoleklass till hösten!

• Lind a

Galonkläder totalvägrar min stora, det är dagiskläder sägs det

• bepoe

Sjuåringen har haft en softshelljacka från stadium och överdragsbyxor från åhléns. De senare var av dålig kvalitet, så de köper vi inte igen. Hon har hittills också haft ett set med galonkläder, men det kanske hon är för stor för nu? Höstskor har varit nubuckkängor eller gummistövlar, beroende på väder. 

Vinterkläder är täckjacka och täckbyxor från stadium. Skor brukar bli viking. 

Hur länge har era barn haft galonställ? Och vad har de istället när de slutat?

Svar på tråden Ytterkläder till skolbarnen