• Dr Mupp

Ytterkläder till skolbarnen

Vad ska ni ni ha för höst- och vinterytterkläder till era skolbarn? Nån som kan tipsa om bra kläder i strl 128-134. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Ytterkläder till skolbarnen
  • Guldkorn

Plus att en kompis sa att det finns på Ica maxi men det har jag inte sett själv.

• Ellikapellika

Vinter: Polarns skidbyxor till båda. Äldsta har en 8848 jacka och yngre en Everest. Yngre har en Ketch overall också och ett galonställ om hen vill sitta i leran. Viking resp Ecco på fötterna.
    Höst: Polarns skalbyxor + skaljacka samt vindfleece när de vill det.

Allt inhandlat begagnat till bra pris :)

• Lilla Morran

Har en pojke, sex år. Han har softshelljacka nu. Kompletteras med överdragsbyxor, tunnare fingervantar och tunnare mössa samt höstkängor snart. Till vintern blir det overall från KAXS, samt vinterjacka och termobyxor som reserv. Tjockare handskar/vantar och tjock mössa. Halskrage. Neoprenstövlar (superbra stövlar i lite gummiliknande material, tål ner till 10 minusgrader, koster ca 300-400 kr.) I år har vi inte köpt några vinterkängor eftersom han bara använde neoprenstövlarna till vardags förra året och vi tänker att det nog blir likadant i år. Köper det senare om det blir riktigt kallt och behovet finns.

• scrapparlotta
    Guldkorn skrev 2012-09-16 22:39:55 följande:
    Didriksons har såna vantar som iaf passar min åttaåring :)

Vilken storlek är det?
  • Lind a

Regnvantar är iskallla. Tom de ifrån Didrikson! Jag kör hestra Gore-tex, perfekta!

• scrapparlotta
    Lind a skrev 2012-09-18 11:03:46 följande:
    Regnvantar är iskallla. Tom de ifrån Didrikson! Jag kör hestra Gore-tex, perfekta!

Är dom bra? Jag jobbar i en fabrik nära där dom gör hestra vantarna.....kanske skulle kolla dom. Dom är lite smådyra va? Finns dom i storlek som kan passa en 8 åring?
  • Lind a

De är dyra men helt suveräna!! Jag tom har ett par som vuxen så alla storlekar finns

• Anne69
    scrapparlotta skrev 2012-09-18 11:47:17 följande:

Är dom bra? Jag jobbar i en fabrik nära där dom gör hestra vantarna.....kanske skulle kolla dom. Dom är lite smådyra va? Finns dom i storlek som kan passa en 8 åring?

Hestra finns upp till vuxenstorlek och har flera olika juniorvarianter, så storleksmässigt lär du hitta. De är också jättebra, möjligtvis lite väl varma om det blir en sisådär vinter.
  • MissAdelaide

Min son har Everest vind/regnkläder (byxa + jacka ) och Didricksons fodrade rednvantar. Han är alltid varm om händerna i dom. ( Ofodrade är iskalla)
    Men de kläderna jag gillat bäst är KappAhls Kakx Proxtec. Suveräna vind/vattentäta med hög vattenpelare men finns nog bara till stl 128.
    Dottern har det i stl 104 och sonen hade förra året. Men jag kör deras vinterkläder och har gjort flera vintrar.Jättebra kläder och rimliga priser !

• Karisma

Just nu gneis skalbrallor som tålvatten, under det när det börja bli lite kallare deras thermobralla. softshelljacka + fleccejacka. Min 4åring har detsamma. (jacka från pop, brallor från gneis)

Senare i vinter jacka och täckbyxa från gneis. :) Handskar just nu har han nga hestra vinterhandskar. Blir nya hestravantar till vintern ska bara bestämma vilken modell som känns bäst. :)

/K

Svar på tråden Ytterkläder till skolbarnen