• Dr Mupp

Ytterkläder till skolbarnen

Vad ska ni ni ha för höst- och vinterytterkläder till era skolbarn? Nån som kan tipsa om bra kläder i strl 128-134. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Ytterkläder till skolbarnen
  • Busbellan

Sonen som går i skolan har molos mmp skalkläder i höst, blir fleece under sen när det är lite kallare. I vinter har han en miniature overall samt molojacka och HH termobyxor

Mamma till Nora, August och Ella
  • NoNoo

Mina tjejer som precis börjat 3:an har softshell jackor som höst/vårjackor. De har tidigare även använt skaljackor.
    Det kommer även bli några slags skalbyxor/regnbyxor från typ Stadium.
    I vinter blir det jackor och byxor från Gneis.

• Nicke Nyfiken

Min son som går i ettan har en vattentät  softshell från Bagheera, en mmp skaljacka från molo och ett par skalbyxor från HH till hösten. I vinter har han två par tackbyxor, det ena paret är Warp och det andra Firwfly tror jag, sen en jacka från Didrikson och en från Quicksilver

• Indianica

Nu har jag i stort sätt bestämt mig för att köpa Polarn O.Pyrets set med vinterjacka + byxa, brukar ju vara nöjd med POP, men har aldrig testat vinterkläderna därifrån till frusna dottern. Ska köpa till ullfrottéunderstället att förstärka med, just ullfrotté värmer ju bra, om det nu blir en vargavinter .-)

• Stjärnfall76

Vi har en höstjacka, Mckinley, shelljacka heter det nog.

Sedan kör vi 8848 i år igen, tycker de var kanon, de andas är varma och inte så tjocka. Skidkläder tycker jag blir jättebra.

Vantar goretex eller hestra. Mössa.... lite tjockare stickad bara, tror jag att han vill ha.    

• Lekia

8-åring i andra klass har höstfodrad skinnjacka samt en softshelljacka från peak. Överdagsbyxor VÄGRAR hon, är tydligen för töntigt

• TigerLinn

Tjejen går i tvåa. Nu i höst använder hon Everest vind/regn kläder samt galon kläder när det är riktigt blött. Hon vill helst inte använda galon men vi har sagt att klär hon sig inte efter väder får hon inte gå ur på rastet det är inte okej med 3-4 ombyten per dag bara för att hon inte vill ha galon. Det har hon accepterat. I vinter blir det täckbyxor a som vi fick köpa på hm i slutet av förra vintern samt en görbegagnad jacka från kappahl tror jag som vi fått av en kompis. Sedan får vi se om hon kan ha skorna från förra året eller om de blir nya.

• jonnashus

Tvådelade vinterkläder alltså jacka och byxor kappahls duger bra tycker jag. Som regnkläder tycker jag att galon har fungerat bra.

• scrapparlotta

Hoppar in med en fråga ang. vantar. Har letat som en tok efter typ regnvantar till barn i 8 års ålder. Jag hittar inga. Ska dom inte ha det längre då eller?? Det finns regnvantar upp till ålder ca 4 - 5 år. Sen hittar jag inga. Då är det antingen fingervantar eller vintervantar. Här är dom ofta ute i skogen i skolan....dom har NO och ibland matte ute. Och regnar det mycket i höst så vill jag att hon ska ha vantar som håller vätan ute + är lite varma, men inte så varma som vintervantar. Är det nån annan som har samma problem eller var har ni hittat såna vantar???

Ursäkta om jag snor tråden lite, hoppas det är ok! 

Svar på tråden Ytterkläder till skolbarnen