Ytterkläder till skolbarnen
Vad ska ni ni ha för höst- och vinterytterkläder till era skolbarn? Nån som kan tipsa om bra kläder i strl 128-134.
Vad ska ni ni ha för höst- och vinterytterkläder till era skolbarn? Nån som kan tipsa om bra kläder i strl 128-134.
HH skalkläder är helt ok ist för galon... Men galon kan ju vara bra ibland. Men anses nog lite töntigt... Iaf här.
Troligtvis något hon tycker är snyggt!? Förra året köpte jag jättesnygg cammomänstrad jacka och rosa termobyxor på ellos. Helt suveräna. I år kanske smaken är ändrad vem vet det mitt i sommaren?
Intresant.
Här är det dottern som ska börja 3:an som behöver både höst och vinterkläder samt sonen som ska börja 2:an som behöver vinterkläder.
Och jag tycker det är svårt. Jag personligen gillar softshelljackor, men dottern ville ha skaljacka men jag vet inte vilken. Everest var jag inte så imponerad av. Pop gillar jag men de har blivit så fruktansvärt dyra. För sju år sen kostade skaljackan 350 kr, idag det dubbla.
Galon är bar att glömma, de tar hon inte på sig. Det finns dock ett galonställ sen tidigare som kommer få hänga på hennes krok (som vanligt).
Är det stor skillnad på Softshell och Skaljacka? Har ärligt talat missat hela det här. Vi har kört galon. Ibland fleecefodrad. Hopplöst ute tydligen.
Har ni prassligt regnställ utanpå softshelljackan då eller? Knäpp fråga kanske.
Min 7-åring har en parkas från Po.p, regnkläder från Didrikson och fleece och termokläder från Molo. Gummistövlar från Hunter och vinterkängor från Sorel. Jag är nöjd och barnet är nöjd.
Dottern går i 2:an får fäljande kläder i år:
Hösten: Tunn jacka och tunna överdragsbyxor från ullared. används även vid regn. Lurvflecce under. Vindtät flecce från polarn och pyret som höstjacka.
Vintern: Jacka och byxor från polarn och pyret. Lika dyra som tec HM, lindex ect. Bor nära Vingåker Outlett där det är halva priset. Overall från Ica Maxi - har haft deras kläder i flera år och varit mycket nöjd med tanke på priset. Vinking goretex kängor.
En vanlig dag när det är torrt ska hon bara ha sin jacka. Svart i modell kappa. Det måste ju vara snyggt;)
Didriksson överdragskläder när dom ska till skogen mm.
Till vintern har jag pop, samma som förra årets. Behöver bara köpa nya byxor.
Hon går i tvåan.
Galon hänger på fritids med jag tror inte dom används...