Inlägg från: Anonym (Fläskfia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fläskfia)

Hjälp mig komma ifrån ovanan att småäta på kvällen!

Jag är precis som du fast min fetma syns utåt Skäms
    Dessutom är jag mattokig och äter alldeles för mycket.
    Men jag har bestämt mig. Jag vill inte vara fet längre!
    Så ikväll äter jag godis och imorgon är första dagen i mitt nya liv!
    Jag tänker äta från mindre tallrikar och bara en portion som består till hälften av grönsaker. Klassiska tallriksmodellen. Som mellanmål gäller frukt och på kvällen om jag blir extremt sugen på något så tänker jag tillåta mig att äta en frukt eller möjligen en fruktsallad och så vatten.
    Jag tänker ta det i etapper så första månaden nu blir det inget fikabröd eller kakor, inga chips eller snacks, inget godis och ingen choklad. Ingenting helt enkelt! Som dryck bara vatten men där får jag välja smaksatt, bubblig om jag vill. Det kommer vara svårt men det ska gå!

• Anonym (Fläskfia)
    Anonym skrev 2012-08-06 09:16:23 följande:
    Varför hoppar du inte över godiset ikväll och låter idag vara första dagen i ditt nya liv?
    För att jag vill helt enkelt.
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym skrev 2012-08-06 09:20:14 följande:
    Jaha. Tänkte bara att om du låter bli redan ikväll så har du vunnit en dag i hälsans tecken. 
    Mm, du har en poäng.
    Ställde mig i duschen och tänkte efter en gång till, varför ville jag äta godis ikväll?
    Svaret blev sjukt nog, "sista natten med gänget". Helsike heller!
    Idag går jag cold turkey. Måste åka och handla och ska fylla på med frukt här hemma. Ska bara försöka att inte ersätta godiset med frukt. 

Sen tänkte jag att på lördagar får jag dippa grönsaker i hemgjord dip. Går att göra på filmjölk så blir det inte så fett heller. 

Vad säger du Ts, börja idag och så inget godis, chips eller annat gott den närmsta månaden? 
  • Anonym (Fläskfia)

Under min graviditet försvann suget på choklad helt. Jag åt inte en bit på nio månader, tyckte det var hur äckligt som helst jag som annars älskar choklad!

Satt och funderade här hemma och kom på att jag faktiskt inte åt något sött igår kväll! Eller på hela dagen. Jag åt plommon, vilket kanske inte är så nyttigt men nyttigare och det betyder ju att jag är uppe i två dagar utan sötsaker redan! 
    Har köpt hem mer plommon och finn crisp (grovt knäckebröd) och sagt att kvällsfikat ikväll blir två plommon och två finn crisp med ett tunt lager bregott. För jag måste nog ersätta nu i början och jag måste nog göra klart för mig själv redan på dagen vad som gäller på kvällen annars är det nog kört.

Men det ska gå! Om fem dagar är jag uppe i en hel vecka utan sötsaker! Kom igen Ts, är du med! Ska vi säga en vecka framåt utan sött och så får vi skriva här och peppa varandra?

• Anonym (Fläskfia)

Och jag vill bara säga att fast jag är anonym så är jag seriöst. Jag skäms bara så otroligt för min dåliga karaktär och hur fet jag tillåtit mig att bli att jag helt enkelt gömmer mig Skäms

• Anonym (Fläskfia)
    Anonym skrev 2012-08-06 17:33:53 följande:
    Jag är alltid småsugen och ibland lite hungrig(inbillar jag mig iaf ) jag tar då keso(mkt protein) och bär. Jättegott och nyttigt!

Jag har iofs inte ätit keso på kanske tio år men då hatade jag det. Grynigt och äckligt. Kanske skulle testa igen?
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym (dålig) skrev 2012-08-06 18:34:20 följande:
    Anonym Fläskfia: Bravo, vad duktig du är!! Jag lyckades faktiskt vara utan nåt gott hela kvällen igår och då satt vi ändå framför OS hela kvällen, så liiite duktig känner jag mig Och du, jag skäms också, det är därför jag också vill vara anonym. Det är så fult på nåt sätt att ha så här dålig karaktär Tyvärr har vi semester fortfarande och då har jag mycket svårare att stå emot... Idag är det tokvarmt här, så då blev det glass för hela familjen. Jag ska verkligen försöka att stå emot suget på kvällarna i alla fall, man måste ju börja nånstans! Och det är kanske inte så dumt att ersätta det med något annat i alla fall, till en början åtminstone! Jag tycker ju om frukt, och det är ju helt klart bättre än det jag brukar stoppa i mig       Keso tycker jag tyvärr är riktigt läbbigt! pLeNa84: Känns bra att höra att det kanske går att komma över det här hemska begäret i alla fall - trots att det känns "omöjligt"...      

Det är ju jättebra! Framför tv är det extra lätt att något slinker ner. Min semester är slut, fick nog för jag har moffat mig genom semestern och gått upp i vikt. Fy vad pinsamt. Men du ta isglass det är liiite nyttigare i alla fall! Och frukt på kvällarna. Du klarar det! Frukt är gott och snart kommer de svenska åpplena och päronen och det är ju gott!
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym (dålig) skrev 2012-08-06 20:42:44 följande:
    Har nyss kommit hem från en långpromenad med en kompis. Är tyvärr rätt hungrig, för det blev en tidig middag ikväll. Så nån macka måste jag nog trycka i mig ikväll (är tyvärr rätt farlig på mackor också ) Det där med att borsta tänderna tidigt ska jag verkligen ta till mig, för det tror jag skulle funka - halvlat som jag är tror jag inte jag skulle orka borsta en gång till och jag skulle aldrig gå och lägga mig om jag ätit nåt och inte borstat tänderna.   

Finn crisp knäckebröd! Mättar fint tycker jag, ett par skivor och en frukt. Vi äter alltid midag vid 17-tiden så ngon kvällsfika behövs men inte snask
  • Anonym (Fläskfia)

Hur går det Ts?
    Har du bestämt dig för att börja?
    Jag klarade gårdagen med! Och höll mig till mitt fika och nu är det morgon och jag är hungrig!
    Brukar aldrig vara hungrig på morgonen eftersom jag proppar i mig så mycket kvällen men idag knorrar magen rejält.
    Tredje dagen idag. 

• Anonym (Fläskfia)
    Anonym (dålig) skrev 2012-08-07 09:40:39 följande:
    Godmorgon Fläskfia Nja, jag vågar nog inte lova lika mycket som du, att helt skippa godsakerna direkt... Men jag har klarat två kvällar nu! Igår kväll var jag lite hungrig men jag tog bara en knäckebrödsmacka med smör och skinka, så jag kände mig så duktig! 

Super ju! Heja!
Svar på tråden Hjälp mig komma ifrån ovanan att småäta på kvällen!