Anonym (Mat på dagen) skrev 2012-08-22 09:45:31 följande:
Men den stöttningen verkar ju inte hjälpa kanske för att den inte bygger på kunskap. Hur kan det vara fel med vetenskap?
Nej det verkar som om du vill ha kvar dina sockerkickar. Tyvärr har du ju då också kvar din övervikt och faller enligt dig själv ständigt tillbaka i gamla vanor.
Tänk om det inte handlar om dålig självdisciplin utan om att just kolhydrater triggar detta beteende? Hur kan du vilja undvika den kunskapen? Men det är kanske som rökare som valt att fortsätta trots hälsoriskerna. Den där stunden med bullarna och chipsen är svåra att överge.
Alltså allvarligt?
Dra åt helvete!
Jag har kämpat järnet i en och en halv vecka med motion och att inte äta sötsaker på kvällen och jag har dessutom lyckats. Jag äter knäckebröd på kvällen efter träningen och jag behöver knappast dig att trycka till mig!
du kan ta din jävla lchf-diet och trycka upp någonstans där solen inte lyser för upplysningsvis så tycker inte alla som du. Det räcker att komma in i tråden och berätta att alternativet finns men att tjata sönder om samman om en diet inte alla tror på är bara tröttsamt och får dessutom fler att tycka att lchf:are är skitjobbiga fanatiker.
Jag tyckte den här tråden var härlig med att ha funnit medmänniskor som kunde hjälpa till att stötta och peppa men istället är tråden bara sprängfylld med skitsnack så man inte längre hittar Ts inlägg.
Nä fy, då hoppar jag hellre av tråden och klarar mig själv än behöva ta skit från någon som du!