• Flo

Äger du en handväska?

Vad har du i din handväska? Solig
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du en handväska?
  • Archandra

Min mest använda handväska är ca 20 x 20 cm och ca 10 cm djup. Den rymmer alltid plånbok, filofax, tre pennor, hemnycklar, jobbnycklar, stegräknare, bilnyckel, tre kundvagnspoletter, mobiltelefon, två bindor, busskort, våtservetter, hårsnoddar, huvudvärkstabletter, diverse lösa kvitton och passerkort. Ibland innehåller den dessutom kamera, barnteckningar (vikta), godis och smink.

• tahira
    tahira skrev 2012-08-10 00:05:53 följande:
    Ja, jag har ett gäng. Skulle inte klara mig utan handväska eftersom många av mina plagg saknar fickor. 

I handväskan har jag alltid mobil, plånbok, nycklar, hörlurarar och våtservetter. 

Oftast har jag dessutom vanliga servetter, vattenflaska, ett äpple eller två, en bok, sladd till mobilen, smink, kamera, sjal och solglasögon.
    Gick och kikade nu, har ju även plåster, pennor, litet skrivblock och USB-minne däri.

Och ganska ofta Nintendo 3DS + spel till sonen, en tjocktröja till honom och ett paraply.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • KimPossible

En?! Jag har ett dussin! Fast jag använder mest väskor med axelrem dock, jag måste ha händerna fria för att kunna hålla koll på bilnycklar, telefon och annat, samt att jag nästan alltid lyckas ställa ifrån mig handväskor någonstans och således glömma dom. Vilket är rätt dumt.

Vad jag har i beror på storlek, har ett par väskor som är mer festväskor, och då ryms bara det nödvändigaste.
    Å andra sidan ryms bara det nödvändigaste i mina stora axelväskor också, och de är ändå alltid proppfulla av någon anledning.

Saker jag oftast har i väskan;

Plånbok/filofax
    Anteckningsblock
    Diverse pennor
    Tamponger
    Toapapper (ja, jag borde köpa små näsdukar men jag glömmer alltid göra det)
    Hårborste
    Nåt lipgloss/cerat
    Nycklar
    Mobil (om den inte ligger i fickan eller är i handen)
    Solbrillor (om de inte sitter på huvudet)
    Värktabletter
    Cigaretter 
    Tändare
    Diverse skrot, dagens uppdatering; gamla inköpslistor, tomma alvedonkartor, tomma halstablettaskar, använda servetter som lagts där i väntan på en papperskorg, en gummijigg utan huvud och krok, pennor som slutat funka, tändare som slutat funka, tomma cigpaket som funkar som papperskorg för fimpar, snorpapper och annat, medlemsansökan till Apotek Hjärtat, två rabattkuponger som gick ut förra veckan, och faktiskt på botten, en död mygga. 
    Solig

Jag tar att man skrattar åt mig, min man hävdar envist att det som fick honom ordentligt på fall var att jag faktiskt gick omkring med en 0.35s fiskelina i handväskan. Då kände han att vi bondade ordentligt.

• KimPossible

Konstigt nog fanns det inte ett enda gammalt kvitto löst i väskan idag, de brukar finnas i drivor, men så Kim jag på att jag inte handlat själv på ett par dagar.

Väskan var dessutom rätt "nystädad". Vän av ordning vill nog inte veta hur den såg ut innan...*rodnar lite*

• madeleine82

Ja och  i den finns snus,nycklar,busskort,pengar,mobil,vattenflaska,alvedon och lite andra mediciner,parfym,plåster,läppsyl och läppglans,1 ipod och en mp3spelare,och tuggummi

• Mercurialis

Ja, jag äger en hadväska eller rättare sagt tre. Jag använder den ibland, oftast på helgerna.

I handväskan har jag:
    * plånbok
    * körkort
    * pendlarkort
    * mobiltelefon
    * en liten anteckningsbok och penna
    * ibland min kamera      

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • EvelinasSyster

Näe. Väskor är det tråkigaste jag vet. Jag har inte köpt en ny väska på 10 år och det var en ryggsäck. Som jag för övrigt fortfarande använder som typ handbagage ibland fast den snart faller i bitar...

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • BinaBurner

Flera stycken, som används mycket. Ett tag fick sonens skötväska extraknäcka som handväska, men nu när han blivit större så har vi inte alltid med skötväskan, plus att min man blev galen på att det var så mycket grejer i den. Jag har ofta kläder utan fickor så jag behöver en väska.

I väskan finns: plånbok, hemnycklar, bilnycklar, bilnycklar, läppglans, läppsyl, deo, paraply, sjal/tröja, tamponger, hörlurar, pennor, handkräm, handsprit, lite lösa mynt, vårservetter, ofta någon tidning eller bok, diverse skräp som gammal post eller kvitton. Just nu har jag även ett gäng vinylhandskar i väskan också ser jag, fast jag vet inte riktigt hur de har hamnat där.

• Themis
    Rani skrev 2012-08-10 00:14:21 följande:
    Kundvagn med sidenband?
    Kan vara bra om man är på stora ställen som t ex Ullared. Eller för att märka ut sin svarta kabinväska eller marinblå bag bland alla andra miljoner väskor på bagagebandet.
    För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • victory tilly

Har blivit vuxen jag med efter 27 års ålder och använder numera alltid handväska. Har ca 5 st i olika storlekar för olika tillfällen.
    I min finns alltid: Plånbok, Ipren, Lactrasetabletter, Penna och Näsdukar.
    Sedan finns allt som oftast mannens plånbok och ytterligare en plånbok som är separat till ett V75-bolag vi har med några kompisar, barnteckningar och en sabla massa kvitton.

Svar på tråden Äger du en handväska?