• Flo

Äger du en handväska?

Vad har du i din handväska? Solig
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du en handväska?
  • Soffiloffan

Nej inte nu längre men jag vill ha en :)

Jag brukar ha plånbok, mobil, nycklar, kamera, parfym, deo, hårsnoddar och tuggummin i min väska.

• Cogito ergo sum

Har flera som de flesta antar  jag. I den har jag plånbok, mobil, nycklar, lipgloss, servetter, nappar, en minibil, en bok, pennor, almenacka, hårsnoddar, halstabletter, värktabletter, åkkort, tamponger, solglasögon och vanliga, vinylhandskar och kvitton, sjal och ev tröja till sonen. Jo miniflaska parfym. 

• lilleskutto

Haha! Skönt att se att det inte bara är jag som har allt möjligt skräp och skrot i min väska!
    Själv har jag i min väska:
    Mobil, nycklar, pennor, ett litet anteckningsblock, almenacka, usbminne, gamla kvitton, mjukgörande salva, hårborste, tuggummi, våtservetter, litet skohorn, Lypsyl, tamponger, en napp, hårsnoddar, hårnålar, nagelfil, min maskot, hörlurar till mobilen, plånbok, pincett, massa kom ihåg lappar, en klubba och ett sudd

• LinnV

Det är sällan jag använder handväska nu när jag har småbarn och skötväska. Men när jag åker till och från jobbet har använder jag den. Just nu är det halstabletter, schema, telefonlistor, engångs handskar, skoskydd, nycklar, plånbok, hörlurar, tomma plastpåsar efter mellanmål m.m..

• Smulan 89

Har en liten handväska där det finns plats för en liten plånbok, mobil och nycklar. Lyckas man få ner något mer och ändå stänga den, så är man duktig =P

• Fia 28

Jag har en större Marimekko väska jag använder dagligen, och en svart mindre i läder om jag ska på nåt finare ställe. I min väska finns en hel del även om jag nyligen rensat ur den =)

Plånbok
    Telefon
    Hemnycklar, arbetsnycklar, bilnycklar
    Tre olika läppomada =)
    Liten ask med allergimedicin och huvudvärkstabletter
    Kalender
    Penna
    Solglasögon i fodral
    Putsduk till glasögon
    Deo
    Hårborste
    Slickepott
    Puderdosa
    Consealer
    Handkräm
    Näsdukar
    Plåtlåda med binda
    Mp3-spelare
    Nässpray

• lövet2
    lövet2 skrev 2012-08-10 00:00:44 följande:
    Ja, en stor en. Den rymmer mycket ...
    Nu hade jag tid att kolla:

Anteckningsblock
    Pennor
    Pappersnäsdukar
    Våtservetter
    Div mediciner (Ipren, Alvedon, Tavegyl, Relifex, nässpray)
    Mensskydd
    Fickkniv
    MP3
    Mobilladdare
    Ett ombyte underkläder
    Tandborste
    Skohorn
    Virkning
    Handduk

Och så stoppar jag ned en bok eller något om jag ska i väg lite längre.
  • Pimpinellan

Räknar du det som handväska om den har axelrem? Jag räknar egentligen bara såna små som saknar axelrem som man bär i just handen som handväskor. Så jag röstar inte innan jag vet! Flört Har runt 3 jag varierar mellan och handväskan används typ max 2 ggr per år vid fina middagar.

• Fia 28
    Pimpinellan skrev 2012-08-10 13:41:36 följande:
    Räknar du det som handväska om den har axelrem? Jag räknar egentligen bara såna små som saknar axelrem som man bär i just handen som handväskor. Så jag röstar inte innan jag vet! Flört Har runt 3 jag varierar mellan och handväskan används typ max 2 ggr per år vid fina middagar.
    En handväska har väl inte enbart kort rem? Jag har en halvstor väska utan lång axelrem, men som går att ha på axeln ändå. Vad räknas då den till? Sen finns det även väskor med två remmar, en kort och en lång. Vad är då det för nåt?
Svar på tråden Äger du en handväska?