Äger du en handväska?
Vad har du i din handväska?
Jag har många. Favoriten är en svart Hugo Boss faktiskt. Den funkar till allt.
Nej inte nu längre men jag vill ha en :)
Jag brukar ha plånbok, mobil, nycklar, kamera, parfym, deo, hårsnoddar och tuggummin i min väska.
Har flera som de flesta antar jag. I den har jag plånbok, mobil, nycklar, lipgloss, servetter, nappar, en minibil, en bok, pennor, almenacka, hårsnoddar, halstabletter, värktabletter, åkkort, tamponger, solglasögon och vanliga, vinylhandskar och kvitton, sjal och ev tröja till sonen. Jo miniflaska parfym.
Haha! Skönt att se att det inte bara är jag som har allt möjligt skräp och skrot i min väska!
Själv har jag i min väska:
Mobil, nycklar, pennor, ett litet anteckningsblock, almenacka, usbminne, gamla kvitton, mjukgörande salva, hårborste, tuggummi, våtservetter, litet skohorn, Lypsyl, tamponger, en napp, hårsnoddar, hårnålar, nagelfil, min maskot, hörlurar till mobilen, plånbok, pincett, massa kom ihåg lappar, en klubba och ett sudd
Det är sällan jag använder handväska nu när jag har småbarn och skötväska. Men när jag åker till och från jobbet har använder jag den. Just nu är det halstabletter, schema, telefonlistor, engångs handskar, skoskydd, nycklar, plånbok, hörlurar, tomma plastpåsar efter mellanmål m.m..
Har en liten handväska där det finns plats för en liten plånbok, mobil och nycklar. Lyckas man få ner något mer och ändå stänga den, så är man duktig =P
Jag har en större Marimekko väska jag använder dagligen, och en svart mindre i läder om jag ska på nåt finare ställe. I min väska finns en hel del även om jag nyligen rensat ur den =)
Plånbok
Telefon
Hemnycklar, arbetsnycklar, bilnycklar
Tre olika läppomada =)
Liten ask med allergimedicin och huvudvärkstabletter
Kalender
Penna
Solglasögon i fodral
Putsduk till glasögon
Deo
Hårborste
Slickepott
Puderdosa
Consealer
Handkräm
Näsdukar
Plåtlåda med binda
Mp3-spelare
Nässpray
Räknar du det som handväska om den har axelrem? Jag räknar egentligen bara såna små som saknar axelrem som man bär i just handen som handväskor. Så jag röstar inte innan jag vet! Har runt 3 jag varierar mellan och handväskan används typ max 2 ggr per år vid fina middagar.