Äger du en handväska?
Vad har du i din handväska?
Plånbok, bankdosa, mobil + laddare, div. nycklar i nyckelhållare, bilnyckel, solglasögon eller paraply beroende på väder, vattenflaska, pocketbok, tuggummi och en liten necessär med ett antal olika läppglans, concealer, nagelfil, handkräm, handdesinfektion, Alvedon, tamponger, plåster och liknande...
Har ryggsäck när jag jobbar eftersom jag har träningskläder där i.Jag tränar efter jobbet.
I min handväska har jag just nu
Pass
Handsprit
Alvedon
Ipren
Lipgloss
Mascara
Parfym
En Bh
Mobilladdare
Halstabletter
60 euros
40 dollar
Tuggummi
Handspegel
Rollon
Hårborste
Våtservetter
Tamponger
Trosskydd
Pennor
Kalender
Solglasögon
Fattar inte hur allt får plats
Nej jag har inte en handväska utan jag har många handväskor.
I min stora väska som jag tar med mig när jag ska till stan, åker tåg, längre bilresor och när jag åker på tävlingar tex finns följande saker.
Plånbok m pass, pengar, bankkort,
necessär 1 :tamponger, plåster, sårtvätt, engångs handskar, bomull, pincett, bindor.
Necessär 2: Borste, smink, deo, parfym
Regnkläder
strumpor
underkläder
I mina mindre handväskor packar i det jagkan tänka mig och behöva under dagen.
Jag har plånbok, en sminkväska där jag har alla dessa sladdar som man behöver till mobiler etc. Två stycken minnesstickor, hårbortse, huvuvdärkstabletter, papersnäsdukar, visitkort, glasögon (två par, ett par superbilliga och terminalglasögon), tamponger, några hårsnoddar och en jäkla massa kvitton och småtjafs som jag med ojämna mellanrum städar ut, sedan glömde jag, pennor, utan pennor inget sudoko.
Jag äger flertalet handväskor som jag skiftar mellan.
Är inte en person som har en överfylld handväska utan har enbart det jag behöver med mig, vilket är:
jag har för många
i den har jag plånbok,nycklar,id-kort (jobbet), skåpsnyckel (jobbet), huvudvärkstab, binda/tampong, liten vattenflaska, frukt, mobiltelefon, penna, våtservetter, lipgloss,tuggummi, ibland handkräm.
hrm, sist jag räknade hade jag 76 stycken
Och det komiska är att jag just nu använder en simpel tygkasse som det står "general" på (reklamkasse för snus ).
Vad brukar jag ha i väskan då? Typ allt
Mobil, nycklar, plånbok, smink, deo, parfym, bok, tidning, pennor, diverse gamla kvitton, tamponger.. m.m
Jag har flera handväskor, olika färger, olika storlekar, olika modeller... använder varje dag! I min handväska varierar innehållet beroende på var jag är men i normala fall finns:
nycklar
börs
cerat
ipren
tamponger
mobiltelefon
Äger ingen handväska. Har aldrig gjort. De fåtal grejer jag vill ha med mig får plats i fickor. Plånbok, nycklar, telefon och min lista över vad jag saknar i min serirtidningssamling. Det är allt.
Jag har en handfull pyttesmå tygpåsar med tunn rem, men de använder jag nästa aldrig. Jag har plånboken och nycklarna i fickan, eller en tygkasse (blommig) om jag behöver ta med något mer som paraply eller matlådan. Sen brukar jag inte behöva så mycket mer grejer med mig om inte barnet är med, och då har jag ryggsäcken med blöjor och sånt.
Japp, EN ;) Användes fram till förlossningen. Nu har jag allt i skötväskan istället.
Liten necessär med smink, pennskrin, papper, tändare, kalender, minihårspray, deo, hårborste, bindor, tamponger, nycklar, mobil, en bok, hörlurar, plånbok, parfymprov, iPad, servetter, småpengar och massa skräp ;)
I handväskan jag använder åtminstone varje dag till jobbet ligger nässpray, sömntabletter, insomningstabletter, typ 40 hårsnoddar, hårborste, läppsyl, plånboken (brukar ligga där i men gör det inte just nu), nycklarna (inte just nu men när jag går ut), huvudvärkstabletter, pappersservetter, ett par strumpor som aldrig tycks komma därifrån, en halv chokladkaka, ett foto på ett barn som jag tänkt ta hem men som ligger kvar i väskan. Sen har jag säkerligen en hög kvitton och lite annat skräp. Och en tesked ligger där också. Sen brukar det ligga ett par rena trosor där med men inte just nu tror jag.
Ett par hörlurar har jag med ifall dom som hänger runt halsen går sönder och även extra såna där små saker som sitter längst ut på hörlurarna för dom tappas ibland.
Gick och kollade, hittade bortsett uppräknade saker min kamera, en parfymflaska, ytterligare 19 hårsnoddar utöver dom 40 jag trodde fanns där några antidepressiva tabletter ifall jag glömmer ta dom på morgonen innan jag åker till jobbet, en kylskåpsgrej man sätter i dörren för att få varor som står dåligt att hållas uppe, en blyertspenna som ska tillbaka till jobbet, skavsårsplåster, vanliga plåster, våtservetter, ett litet bandage, en minisax att klippa plåstren med, en pincett, tre foton på hans barnbarn, ytterligare två läppsyl, korken till en annan nässpray, allerginässprayen, en tandborste, plåstertejp, två enkronor och fyra fibertabletter plus en karta gamla panocodtabletter jag inte för närvarande alls behöver.
Vad jag har i min handväska idag är:
en överdriven mängd kvitton...
En sten.
två fröer från rolig blomma.
En citronklubba
två par slipade solglasögon, mina och makens.
två av mina fyra mobiltelefoner, varav en oladdad.
en smutsig näsduk
en påse med två VICKs i
en karta över Legoland
en påse med en fralla och ett paket lätta
två bilnycklar
en husnyckel och en cyklenyckel
min plånbok
en påse med euromynt
2,50 i danska kroner
två klistermärken från spökglassar
två pack med ansiktasfärg till spanska flaggan
min insulinpenna