• Flo

Äger du en handväska?

Vad har du i din handväska? Solig
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du en handväska?
  • Pimpinellan
    Fia 28 skrev 2012-08-10 13:48:25 följande:
    En handväska har väl inte enbart kort rem? Jag har en halvstor väska utan lång axelrem, men som går att ha på axeln ändå. Vad räknas då den till? Sen finns det även väskor med två remmar, en kort och en lång. Vad är då det för nåt?

Hmm,jag säger väl i.o.f.s handväska,men egentligen kallas de väl axelremsväskor de med lång rem? Hur eller hur,ett måste är dom. Vännen till mig som stoppade ner kammen i bakfickan och åkte på semester är inte riktigt min stil! Förvånad

Min inrymmer plånbok,sminketui,kam,penna,servetter,husnyckeln,ibland solglasögon,Alvedon om jag har tur och för det mesta inköpslistan eftersom den oftast används när vi ska åka och handla mat.
  • Fia 28
    Pimpinellan skrev 2012-08-10 14:05:11 följande:

Hmm,jag säger väl i.o.f.s handväska,men egentligen kallas de väl axelremsväskor de med lång rem? Hur eller hur,ett måste är dom. Vännen till mig som stoppade ner kammen i bakfickan och åkte på semester är inte riktigt min stil! Förvånad

Min inrymmer plånbok,sminketui,kam,penna,servetter,husnyckeln,i bland solglasögon,Alvedon om jag har tur och för det mesta inköpslistan eftersom den oftast används när vi ska åka och handla mat.
    I så fall använder jag ingen handväska.
  • Flo
    Pimpinellan skrev 2012-08-10 13:41:36 följande:
    Räknar du det som handväska om den har axelrem? Jag räknar egentligen bara såna små som saknar axelrem som man bär i just handen som handväskor. Så jag röstar inte innan jag vet! Flört Har runt 3 jag varierar mellan och handväskan används typ max 2 ggr per år vid fina middagar.
    Jag menar allihop!
    Handväskor kan ha både axelrem och kort rem på samma gång, eller enbart en rem, hursomhelst gäller denna omröstning alla väskor som ser ut som en handväska (liten eller stor), oavsett hur remmen ser ut. Även små "kuvertväskor" räknas i den här omröstningen!  
  • Jooosie

Plånbok, bankdosa, mobil + laddare, div. nycklar i nyckelhållare, bilnyckel, solglasögon eller paraply beroende på väder, vattenflaska, pocketbok, tuggummi och en liten necessär med ett antal olika läppglans, concealer, nagelfil, handkräm, handdesinfektion, Alvedon, tamponger, plåster och liknande...

• TrailerTrash

Har ryggsäck när jag jobbar eftersom jag har träningskläder där i.Jag tränar efter jobbet.

I min handväska har jag just nu

Pass
    Handsprit
    Alvedon
    Ipren
    Lipgloss
    Mascara
    Parfym
    En Bh
    Mobilladdare
    Halstabletter
    60 euros
    40 dollar
    Tuggummi
    Handspegel
    Rollon
    Hårborste
    Våtservetter
    Tamponger
    Trosskydd
    Pennor
    Kalender
    Solglasögon

Fattar inte hur allt får plats

I love the smell of shit in the morning
  • cajsasmamma

Nej jag har inte en handväska utan jag har många handväskor. 
    I min stora väska som jag tar med mig när jag ska till stan, åker tåg, längre bilresor och när jag åker på tävlingar tex finns följande saker.

Plånbok m pass, pengar, bankkort,
     necessär 1 :tamponger, plåster, sårtvätt, engångs handskar, bomull, pincett, bindor.
    Necessär 2: Borste, smink, deo, parfym
    Regnkläder
    strumpor
    underkläder

I mina mindre handväskor packar i det jagkan tänka mig och behöva under dagen. 

• sextiotalist

Jag har plånbok, en sminkväska där jag har alla dessa sladdar som man behöver till mobiler etc. Två stycken minnesstickor, hårbortse, huvuvdärkstabletter, papersnäsdukar, visitkort, glasögon (två par, ett par superbilliga och terminalglasögon), tamponger, några hårsnoddar och en jäkla massa kvitton och småtjafs som jag med ojämna mellanrum städar ut, sedan glömde jag, pennor, utan pennor inget sudoko.

• Fidelis ad urnam

Jag äger flertalet handväskor som jag skiftar mellan. 
    Är inte en person som har en överfylld handväska utan har enbart det jag behöver med mig, vilket är:

Plånbok Mobiltelefon Penna Nappar (vilket jag inte behöver, men de hamnar alltid där när jag umgås med mina syskonbarn)
  • cherrycupecake83

jag har för många Glad
    i den har jag plånbok,nycklar,id-kort (jobbet), skåpsnyckel (jobbet), huvudvärkstab, binda/tampong, liten vattenflaska, frukt, mobiltelefon, penna, våtservetter, lipgloss,tuggummi, ibland handkräm.  

• Kärlek84

hrm, sist jag räknade hade jag 76 stycken

Och det komiska är att jag just nu använder en simpel tygkasse som det står "general" på (reklamkasse för snus ).

Vad brukar jag ha i väskan då? Typ allt

Mobil, nycklar, plånbok, smink, deo, parfym, bok, tidning, pennor, diverse gamla kvitton, tamponger.. m.m        

• Elli47

Jag har flera handväskor, olika färger, olika storlekar, olika modeller... använder varje dag! I min handväska varierar innehållet beroende på var jag är men i normala fall finns:

nycklar
    börs
    cerat
    ipren
    tamponger
    mobiltelefon

• silvergrisen

Äger ingen handväska. Har aldrig gjort. De fåtal grejer jag vill ha med mig får plats i fickor. Plånbok, nycklar, telefon och min lista över vad jag saknar i min serirtidningssamling. Det är allt.

• 1978

Jag har en handfull pyttesmå tygpåsar med tunn rem, men de använder jag nästa aldrig. Jag har plånboken och nycklarna i fickan, eller en tygkasse (blommig) om jag behöver ta med något mer som paraply eller matlådan. Sen brukar jag inte behöva så mycket mer grejer med mig om inte barnet är med, och då har jag ryggsäcken med blöjor och sånt.

• Jolines mamma

Japp, EN ;) Användes fram till förlossningen. Nu har jag allt i skötväskan istället.

• alanbanks

Liten necessär med smink, pennskrin, papper, tändare, kalender, minihårspray, deo, hårborste, bindor, tamponger, nycklar, mobil, en bok, hörlurar, plånbok, parfymprov, iPad, servetter, småpengar och massa skräp ;)

• IsDimma

I handväskan jag använder åtminstone varje dag till jobbet ligger nässpray, sömntabletter, insomningstabletter, typ 40 hårsnoddar, hårborste, läppsyl, plånboken (brukar ligga där i men gör det inte just nu), nycklarna (inte just nu men när jag går ut), huvudvärkstabletter, pappersservetter, ett par strumpor som aldrig tycks komma därifrån, en halv chokladkaka, ett foto på ett barn som jag tänkt ta hem men som ligger kvar i väskan. Sen har jag säkerligen en hög kvitton och lite annat skräp. Och en tesked ligger där också. Sen brukar det ligga ett par rena trosor där med men inte just nu tror jag.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • IsDimma

Ett par hörlurar har jag med ifall dom som hänger runt halsen går sönder och även extra såna där små saker som sitter längst ut på hörlurarna för dom tappas ibland.

• IsDimma

Gick och kollade, hittade bortsett uppräknade saker min kamera, en parfymflaska, ytterligare 19 hårsnoddar utöver dom 40 jag trodde fanns där några antidepressiva tabletter ifall jag glömmer ta dom på morgonen innan jag åker till jobbet, en kylskåpsgrej man sätter i dörren för att få varor som står dåligt att hållas uppe, en blyertspenna som ska tillbaka till jobbet, skavsårsplåster, vanliga plåster, våtservetter, ett litet bandage, en minisax att klippa plåstren med, en pincett, tre foton på hans barnbarn, ytterligare två läppsyl, korken till en annan nässpray, allerginässprayen, en tandborste, plåstertejp, två enkronor och fyra fibertabletter plus en karta gamla panocodtabletter jag inte för närvarande alls behöver.

• annca

Vad jag har i min handväska idag är:
    en överdriven mängd kvitton...
    En sten.
    två fröer från rolig blomma.
    En citronklubba
    två par slipade solglasögon, mina och makens.
    två av mina fyra mobiltelefoner, varav en oladdad.
    en smutsig näsduk
    en påse med två VICKs i
    en karta över Legoland
    en påse med en fralla och ett paket lätta
    två bilnycklar
    en husnyckel och en cyklenyckel
    min plånbok
    en påse med euromynt
    2,50 i danska kroner
    två klistermärken från spökglassar
    två pack med ansiktasfärg till spanska flaggan
    min insulinpenna