• tulip79

När gick ditt barn?

När gick ditt barn helt själv utan att hålla i sig?

Sonen är 9,5 mån och älskar att gå med sin läragåvagn. Han reser sig ibland utan stöd och kan stå själv utan stöd men har inte klurat ut hur kan ska ta sig fram själv till fots än. Han är ju inte så gammal än!

Jag gick när jag var 9 mån och hans pappa var 1 år. Gissar på att sonen går själv om en månad eller så.

Hur såg det ut för ditt barn?

• Svar på tråden När gick ditt barn?
  • SannaM

Första stegen: 10,5 mån.
    sen tog han inte ett enda steg på 2,5 vecka och sen gick utvecklingen toksnabbt plötsligt, nu går han helt obehindrat, typ springer, 11,5 månader gammal. 

• Serendipitet

Min första gick lite (några steg) vid 11 månader men valde oftast att hoppa på rumpan. När hon var 1 år och 1 dag började hon på förskolan (inskolning) såg de andra barnen och reste sig upp och gick som om hon aldrig hade gjort annat.
    Nummer 2 är 7 månader och går längs möbler och kan stå själv korta stunder. Men det dröjer nog någon månad till iallafall innan hon går.  

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • Helle333
    tulip79 skrev 2012-08-11 13:58:04 följande:
    När gick ditt barn helt själv utan att hålla i sig?

Sonen är 9,5 mån och älskar att gå med sin läragåvagn. Han reser sig ibland utan stöd och kan stå själv utan stöd men har inte klurat ut hur kan ska ta sig fram själv till fots än. Han är ju inte så gammal än!

Jag gick när jag var 9 mån och hans pappa var 1 år. Gissar på att sonen går själv om en månad eller så.

Hur såg det ut för ditt barn?

Min dotter är förr i början av augusti förra året. Första helgen i maj var vi hos en kompis där min dotter lånade en lära-gå-vagn som hon susade runt med. Jag köpte en egen till henne på mors dag. Hon gick första gången utan stöd när hon var 10.5 månad gammal. Nu är hon snart 13 månader och går rätt så obehindrat men kryper ibland också när hon får lust till det.
  • PhiaM

Min äldsta son var väldigt tidig med att gå...tog sin första steg vid 7 månader och gick obehindrat vid 7,5 månader. Vi (mamma och pappa) var också tidiga, jag gick vid 10 månader och hans pappa vid 8 månader.

• Minion

1:a var 9 månader gammal när han tog sina första steg och några dagar senare gick han fullt ut.
    2:a tog sina första steg dagen före 1 årsdagen :) Hon var så tjock att hon var lite senare med både krypning och gångTungan ute
    3:e gick helt som 10 månader gammal och hon var en hejare på att klättra.
    4:e är för liten för att gå än :)

• tulip79

Sonen var 10,5 månader när han tog sina första små steg. Nu efter två veckor föredrar han att gå några få steg i taget och sen sätter han sig för att krypa istället - det går ju mycket snabbare!

Svar på tråden När gick ditt barn?