• tulip79

När gick ditt barn?

När gick ditt barn helt själv utan att hålla i sig?

Sonen är 9,5 mån och älskar att gå med sin läragåvagn. Han reser sig ibland utan stöd och kan stå själv utan stöd men har inte klurat ut hur kan ska ta sig fram själv till fots än. Han är ju inte så gammal än!

Jag gick när jag var 9 mån och hans pappa var 1 år. Gissar på att sonen går själv om en månad eller så.

Hur såg det ut för ditt barn?

• Svar på tråden När gick ditt barn?
  • fröken argbigga

1a. Strax efter ettårsdagen, men det tog lång tid innan det blev längre sträckor. Lite bekväm av sig och ville gärna bli buren. Satt stadigt vid 7-8mån och kröp vid 8mån. Gick efter möbler vid 11mån. 

2a. Första stegen vid 9,5mån och sprang vid 10mån, ville gå själv över allt sen dess. 
    Satte sig upp själv från liggande vid 6mån, kröp vid 6mån och började dra sig upp till stående då med. Gick efter möbler och med gåvagn vid 7mån. Var tidig med allt motoriskt och har bra balans. Intressant hur det kan vara så olika. 

• Ankissen

Elliot gick när han var 14 månader och Ella på sin ettårsdag! :)

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • cosinus

Min äldsta gick när hon var 13 månader och 3 veckor, alltså knappt 14 månader. Hon var alltid försiktig och gick inte utmed möbler föränn hon var 11 månader.

Min äldsta son gick när han var 12.5 månad, han hade ställt sig upp när han var drygt 7.5 månad och gick efter väggar kring 8.5

Yngste sonen gick när han var 15 månader och någon vecka. Han hade också ställt sig upp kring 7.5 månad och gått längst väggarna från 8-9 månader. Han hade absolut ingen motivation att lära sig gå utan sprang ute på gräset på händer och fötterna som en apa den sommaren och var vesslesnabb. Inne kröp han men ute gjorde det för ont i knäna. Han måste ha någon form av svenskt kryprekord för han kröp vid 7 månader och 1 vecka så totalt 8 månader med krypning som huvudförflyttningssätt, det är helt galet länge faktiskt :)

Yngsta dottern gick när hon var drygt 14-14.5 månad (minns inte riktigt) och hon var likt sin storasyster en rätt försiktig typ som inte ställde sig upp så fort eller gick längst väggar.

• Mellanmjölkens land

Enstaka steg/kortare sträckor vid ca 11 mån, sen blev det successivt stadigare och längre under 1-2 mån. Vid 13 åkte vi bort och då vet jag att hon gick bra

• Emma3

Sonen började gå 2 dagar innan 1 årsdagen.

Dottern började gå vid 10 månader. 

♥ Våra underbara barn! Leo-07 ♥ Wilma-09 ♥
  • doriah

Storis två veckor efter sin ettårsdag, mellis två veckor innan...och lillfisen är bara 7 månader hon sitter snällt på sin lilla rumpa och har inte ens börjat åla änCool

Elsa, Lovis och Ines mamma
  • ELLEoClara

Gick lite med gåvagn / runt möbler vid 13 månader

Gick vid 15 månader

• Meria

De var ganska exakt ett år båda två.

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & BF aug -12 (,¨)
  • cajsasmamma

Min dotter gick när hon var 9 månader och 3dgr, 3dgr senare än vad jag själv gjord enligt min mamma :) 

Svar på tråden När gick ditt barn?