• tulip79

När gick ditt barn?

När gick ditt barn helt själv utan att hålla i sig?

Sonen är 9,5 mån och älskar att gå med sin läragåvagn. Han reser sig ibland utan stöd och kan stå själv utan stöd men har inte klurat ut hur kan ska ta sig fram själv till fots än. Han är ju inte så gammal än!

Jag gick när jag var 9 mån och hans pappa var 1 år. Gissar på att sonen går själv om en månad eller så.

Hur såg det ut för ditt barn?

• Svar på tråden När gick ditt barn?
  • MrsElvisPresley

Teodor började gå när han var 13 månader, dock hade han gått med läragå-vagn sedan han var 10 månader. Han gick obehindrat och kunde springa när han var 15 månader.

Wilmer tog första stegen när han var 10 månader och 1 vecka, en vecka senare gick han obehindrat, och när han var 11 månader började han springa! 
    Wilmer var dock seg i starten, han började åla först när han var 8 månader innan kunde han inget alls - bara låg där på sin filt på golvet och tittade rakt uppTungan ute, började dra sig upp mot saker när han var 8,5 månad, gick längs med möbler när han var 9 månader, stod utan stöd när han var 9,5 månad. Så det gick undan på slutet! 
    Till honom har vi inte haft läragå-vagn, vet inte alls om det har med hans hastiga utveckling att göra?! Eller så ville han bara kunna hänga med brorsan

Teodor 2010-03-30 & Wilmer 2011-11-21, mina allt<3 teodorsmamma.blogg.se
  • Jespis

Son 1 var 10 månader, son 2 14 månader och dotter nästan 15 månader.

• Mynta

1an gick vid drygt 9 månaders ålder. Skulle bli mycket förvånad om 2an lär sig gå före 1år, han är snart 7 månader och visar noll intresse av att förflytta sig. Han sitter där man sätter honom.

• doriah
    doriah skrev 2012-08-11 22:10:36 följande:
    Storis två veckor efter sin ettårsdag, mellis två veckor innan...och lillfisen är bara 7 månader hon sitter snällt på sin lilla rumpa och har inte ens börjat åla änCool

Uppdatering - lillfis struntade i att åla, började krypa på ett knä och en fot vis 8 månader och tog sina första steg strax innan hon blev 10 månader...vid 10,5 väljer hon att gå istf att krypa. Märkligt vad fort det gick
    Elsa, Lovis och Ines mamma
  • Lindsey Egot the only one

Det har varit stor variation mellan mina 5 barn men de gick med stöd från 7-8 månader-11-12 månader gick utan stöd 10-16 månader.

Svar på tråden När gick ditt barn?