Få 1-åring att sova i juniorsäng?
Thessiresia skrev 2012-08-11 21:47:47 följande:
Hon fick en juniorsäng i namngivningspresent och den står redan i hennes rum. Nu har hon fyllt ett år och därmed har hennes leksaksbestånd fördubblats så behövs platsen i rummet till annat än två sängar =) Och eftersom hon förr eller senare kommer få flytta ur spjälsängen så tänkte jag att hon skulle försöka sova i juniorsängen nu.Min äldsta sov i spjälsäng till 3.5 år, hon gillade sängen och ville inte ha en större. När hon var 3.5 och lillebror 1.5 så klättrade han ur sin spjälsäng och då fick de en våningssäng. Tog ungefär 2 veckor med spring att få lillebror att sova kvar.
Nästa lillebror klättrade ur sin spjälsäng vid 1 år men han hade jag ingen som helst lust att ta det där bära-tillbaka-racet med så tidigt så han fick en sovpåse och då kunde han inte klättra ur. Han fick ist stor säng när han var 2 år och 3 månader och då funkade det bra.
Lilltjejen är 2 år och 1 månad och det skulle inte falla mig in att försöka byta till större säng än då hon gillar sin spjälsäng, inte har en tanke på att klättra ur och somnar plättlätt i den. Hon trivs, jag trivs och jag vet var jag har henne och då finns inte en chans att vi byter.