• Anonym (KK)

Min KK är hemlighetsfull om vår relation

Jag har en tjej som jag är KK med sedan en tid tillbaka. Jag är 31 och hon 29. Vi har grymt bra sex och hon brukar säga att jag är en av de bästa hon haft (vet inte om det är sant men hon säger det). Trivs bra i varandras sällskap och börjar kännas mer som ett par än KK faktiskt.

Men av någon anledning är hon väldigt hemlighetsfull om vår relation. Hon har inget sagt till våra gemensamma kompisar som vi båda umgås med (vi var kompisar innan vi blev KK). Vi brukar vara väldigt öppna om våra relationer i kompisgänget och kan prata om sex etc öppet. Inte ens vår gemensamma tjejkompis L som hon brukar berätta det mesta för vet något.

Min KK får ofta många killar efter sig (blir alltid raggad på när vi är ute) och har varit tillsammans med någon i gänget också. Jag är väl inte den mest eftertraktade killen i gänget direkt och brukar bli skojad om mina misslyckade ragg.  Min KK brukar säga till mig "De andra skulle bara veta hur bra du är i sängen". Kul att höra hon säga det men varför vill hon inte att andra skall veta om att vi umgås? Låter kanske lite knäppt men jag skulle njuta av hur avundsjuka de andra hade blivit av att JAG har sex med henne.

Har frågat hon varför hon vill hålla det hemligt men hon skojar mest bort det med grejer som "Då kommer någon av de andra att ta dig" eller liknande.

Kan det vara sant att det är vad hon oroar sig för? Hon borde fatta att de andra inte är intressanta.

Jag är rädd att hon antingen skäms inför de andra att hon är med mig eller att hon kanske inte vill förstöra sina chanser med någon annan. Eller kanske att hon är tillsammans med någon annan också i gänget (fast hon säger hon inte varit med någon annan än mig sedan vi blev KK).

vad tror ni?

• Svar på tråden Min KK är hemlighetsfull om vår relation
  • Anonym (samora Sana)

om du är kille som skriver.,så kan det vara så att hon har flera, men det vet hon bara själv, men du behöver nog få ett svar en sorts förklaring,eftersom ni har någon typ av relation.Ni är vänner sedan flera år tillbaka,och du får stå tillbaka ,dölja dina känslor, hålla det hemligt ,för hur lång tid? Hur länge ska man behöva dölja att man umgås. tala ut om saken

• Anonym (Eh va?)

Som tjej är det inte lika accepterat att bejaka sin seuxalitet. TYVÄRR. Oavsett vad folk säger så ÄR det inte så.

Jag har massor med killkompisar, alla säger att det är klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart att tjejer ska bejaka sin seualitet och det är ju JÄTTEBRA om fler tjejer vågar ha en kk. MEN de allra allra flesta av dem BACKAR om de blir intresserade av en tjej som säger sig ha haft en kk!!! Dubbelmoral så det skriker om det

Även bland tjejer snackas det ofta skit om andra tjejer som har en kk. Vet inte varför, de kanske känner sig hotade av att det FINNS tjejer som vågar bejaka sin sexualitet och bara ligga med nån tills de hittar HAN med stort h, om de ens gör det, om de ens vill. Rädda att deras egna killar ska känna att en kk är ett bättre alternativ än ett förhållande?
    Har ingen aning faktiskt, men folk borde överlag intressera sig mer för sitt eget sexliv än om andras

KAN vara som hon säger, har själv haft en kk som inte på något vis kan kallas vacker, men gudasnäll och otroligt bra i sängen och honom ville jag inte riktigt skylta med, ville ha honom som kk för mig själv OCH tyvärr för att jag inte ville ha stämpeln lösaktig på mig.

Eller så har hon flera som hon säger och därför vill hon vara tyst om det så det inte kommer fram med risk att en eller att par av er blir sura.
    Eller så skäms hon för dig :-/ Vågar inte stå för att hon iaf gillar och ligga med dig. Men så taskig hoppas jag då RAKT inte att hon är!!! Inte heller att hon har flera i smyg.

Varför vill DU att ni skyltar med det? För att visa upp din trofé, att du har fått en tjej som går med på att enb ligga? Visa för dina kompisar vilken 'man' du är? Eller är du kär och vill ta det vidare?

Oavsett vilket får du respektera hennes önskan.

• Anonym

vågar ha en kk det vågar nog alla  .men vill inte helt enkelt. jag skulle nog säga att det e starkare att stå emot sånt där o bara va vänner  , för det är säkerligen inte hållbart och inget o sträva efter .

• listo

Sex förändrar relationer, det vet väl alla? Att outa ert KK-förhållande i bekantskapskretsen skulle förändra hur era vänner ser på er (behöver naturligtvis inte vara något negativt, men det förändras ändå) individuellt och som ett par. För ja, ni skulle komma att ses som ett par. Och folk skulle undra hur det går för er.
    Skulle ni sedan bestämma er för att avsluta er KK-relation och bara vara vänner så skulle folk också undra över det, om det egentligen funkar, kan ni bara vara vänner, vad var det som hände o.s.v.

Att hålla tyst om det är hundra gånger enklare för alla inblandade. Då kan ni göra som ni vill, så länge som ni vill det, utan att någon annan lägger sig i.

• Anonym

Tycker du verkar vara kär i henne, varför inte prata om det med henne och utreda om det skulle vara intressant även från hennes sida att gå från er sorts relation till en mer etablerad parstatus?

• Anonym (Eh va?)

För att spåna lite mer och  vilt, hon KAN ju vara kär i dig och har pratat om det med någon/några av era vänner och vill därför inte att er kk-relation ska bli känd så hon framstår som patetisk som 'nöjer' sig med en kk relation för att hon kanske tror att det är allt du vill.

Du ser, alla spånar vilt och gissar, HON är den enda som har svaret.

• Anonym (omöjlig ekvation)

Om ni är KK, hon vill att du ska vara hemligt, medan du inte vill det, så går det inte ihop. Jag har ett liknande problem, en KK-relation med en kollega. Han vill smyga med det, medan jag börjar tycka att det är avtändande att bli "gömd" hela tiden. Det går inte heller ihop, så jag tror jag ska sluta vara kk med honom.

• Anonym
    Anonym (Eh va?) skrev 2012-08-18 07:54:43 följande:
    KAN vara som hon säger, har själv haft en kk som inte på något vis kan kallas vacker, men gudasnäll och otroligt bra i sängen och honom ville jag inte riktigt skylta med, ville ha honom som kk för mig själv OCH tyvärr för att jag inte ville ha stämpeln lösaktig på mig.
    Låter inte helt osannolikt. Om en attraktiv tjej väljer en kille med "lägre status" (han anses inte vara så snygg eller sexig) så får det andra tjejer att bli intresserade. "Varför väljer hon honom, han måste ha något speciellt?". Tycker det många gånger är så att en kille blir mer attraktiv i andras ögon om han är upptagen. Kanske för att killen då blir mer undersökt "vad har han som jag missat"
  • Anonym (Eh va?)
    Anonym skrev 2012-08-18 11:00:27 följande:
    Låter inte helt osannolikt. Om en attraktiv tjej väljer en kille med "lägre status" (han anses inte vara så snygg eller sexig) så får det andra tjejer att bli intresserade. "Varför väljer hon honom, han måste ha något speciellt?". Tycker det många gånger är så att en kille blir mer attraktiv i andras ögon om han är upptagen. Kanske för att killen då blir mer undersökt "vad har han som jag missat"
    Jp, och det blir lite som en kvalitetsstämpel (låter hemskt!) men han är liasom redan vald av någon annan och alltså 'godkänd' samt, om han som du skriver, inte anses vara snygg osv, då kollar man lite extra och ser det där man missat..
    Som min fd kk´s fantastiska ögon och hans godhet.
  • Anonym

Hon vill nog inte att andra ska veta eftersom hon bara ser det som sex. Om andra vet så blir det lätt att ni får en par-stämpel och om hon bara är ute efter sex så är det nog det sista hon vill att folk ska se er som ett par.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-18 11:00:27 följande:
    tror tvärtom att det inte  är attraktivt med en upptagen kille el man .
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-18 18:50:41 följande:
    Hon vill nog inte att andra ska veta eftersom hon bara ser det som sex. Om andra vet så blir det lätt att ni får en par-stämpel och om hon bara är ute efter sex så är det nog det sista hon vill att folk ska se er som ett par.
    Precis så tror jag också att det är. Det är klart att hon inte vill skylta med att ni är kk, inget konstigt med det.
    Sånt vill man vill hålla hemligt. Skulle alla veta plötsligt tror jag inte heller det skulle kännas "spännande" längre på samma sätt kanske. Hade hon velat mer med dig hade ni antagligen redan varit ett par, om du också hade velat. Acceptera läget eller avsluta kk-relationen och gå vidare, är mitt tips.

Hon är inte kär helt enkelt och vill säkert att det öppet ifall hon råkar träffa på sitt livs kärlek när hon är ute t ex.
    Skulle hon börja stöta på en kille ute när hennes väninnor är med och de skulle veta om dig, skulle de tycka det var taskigt av henne och kanske tycka att hon gick bakom din rygg osv. Fast ni inte är ihop/är ett par, eller hur?

Hon skulle försätta sig i en dum sits genom att skylta med detta. Njut nu, imorgon kan det vara försent.;)
  • Anonym

när man läser vissa inlägg så får ju alla partners reda på var dom hittar sina älskarinnor  på fl såklart(-: var annars. det måste skyltas.(-:

• Apocalypso

En kk skyltar man inte med, det är inte heller någon som man är exklusiv med utan det är fritt fram att träffa andra om man känner för det. Det är sex, inga band, inga löften, inga krav. Skål

Only weak men fear strong women!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-18 19:41:03 följande:
    när man läser vissa inlägg så får ju alla partners reda på var dom hittar sina älskarinnor  på fl såklart(-: var annars. det måste skyltas.(-:

Det där kändes som ett rätt obegripligt inlägg. Vad hade det med TS att göra? Förstår inget.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-18 22:11:00 följande:

Det där kändes som ett rätt obegripligt inlägg. Vad hade det med TS att göra? Förstår inget.
    jja faktiskt , förstår inte heller vad det har med ts o göra men jag tror ändå anonym har rätt vill man så e det nog lätt o hitta något tillfälligt här om man ser det så.
Svar på tråden Min KK är hemlighetsfull om vår relation