• Anonym

Gravidmage efter 4 år. Hjälp att få bort den.

Hej.

Jag fick barn för snart 4 år sen och ser fortfarande ut att va gravid. Har ingen hängmage utan den är rund och fast.
    Jag har försökt gå ner i vikt men det är jätte svårt och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få bort den.

Jag hoppas att du kan hjälpa mig.

• Svar på tråden Gravidmage efter 4 år. Hjälp att få bort den.
  • Anonym
    Träningsexpert Elmina skrev 2012-08-18 08:31:18 följande:
    Hej
    Tack för din fråga, som jag tror många vill ha svar på.

För att kunna svara har jag ytterligare ett par frågor:

På vilket sätt har du försökt att gå ned i vikt?
    Varför tror du att du inte lyckats?

Tränar du idag?

Hur äter du idag?

Vi hörs snart igen!

För 3 år sen gick jag ner 15 kilo med vikväktarna, magen blev mindre men den va fortfarande rund. Jag gick upp de kilona sen pga privata saker. Jag är inte tjock, men magen sticker ut och den gör så att jag ser lite mer rund ut.

Har ätit soppor också och går ner snabbt av de, men orkar inte ens det nu för jag har verkligen fastnat med choklad.

Jag tränar inget för jag känner att jag knappt har tid med mig själv. Är ensamstående och jobbar hela dagarna.

Jag äter vanlig mat, inget speciellt.

Tack.
  • Träningsexpert Elmina

Vi ansamlar alla fettet olika, hos en del sätter det sig på magen och hos andra på rumpan.

Mitt tips är att du försöker hitta ett sätt som funkar för dig. Förstår att det inte är lätt att hitta tiden med småbarn men funkar det att träna tillsammans med barnen?

Du kan enkelt träna igenom hela kroppen hemma och lägg fokus på plankor, gärna två gånger om dagen. Det handlar om ett par minuter åt gången så det borde inte vara omöjligt om du bestämmer dig.

Försök att få in vardagsmotion i ditt liv, trappor och lunchpromenader!

Maten är dock viktigast, framförallt då du inte hinner träna. Grönsaker, magert protein och mycket vatten mellan måltiderna.

Förbered dig innan sötsuget kommer med bra alterntiv hemma           

Svar på tråden Gravidmage efter 4 år. Hjälp att få bort den.