• En struts

Allvarligt, vad äter ni äppelmos till???

Jag begriper mig inte på äppelmos. Det enda folk äter äppelmos till är typ gröt, och det är inte ens gott. Jag hade själv äppelmos på gröt under uppväxten och det var inte ens gott.
    Sååå, nu har vi en burk här, eftersom dottern stod och gjorde äppelmos hos grannen.
    Vad ska vi ha det till?

• Svar på tråden Allvarligt, vad äter ni äppelmos till???
  • tro  hopp  kärlek

Äppelmos i rulltårta är supergott, men den ska frysas och sen ätas halvtinad.

Äppelmos i bullängd, Kavla ut en bulldeg, smöra, sockra,äppelmos, samt kanel. Vik i hop mot mitten ifrån båda sidor. Pensla med ägg. Stek, sen blandar du florsocker, vatten med lite rom essens i, Häller det på sen kokos. Jättegott. 

Till plommonspeckad fläskkarre, med gräddsås, surkål  potatis och äppelmos .

• Arvinda

Köp en förpackning med 'göra själv glasspinnar', sådana där plastformar med en pinne i mitten. Så kan du göra isglass till dottern.

Vi har använt dem hela sommaren och fryst ner allt möjligt, äppeljuice, fruktmos, nyponsoppa m.m. Barnen älskar det plus att det inte är lika mycket socker som i vanlig isglass! Billigt är det också ;) jag köpte ett 4-pack för 10:- och man kan ju använda det om och om igen.

• Bebisfågel
    Bumblebeegirl skrev 2012-08-18 06:30:42 följande:

Du verkar ju så negativ till alla förslag. jag har ett superförslag som inte ens du skulle ogilla angående äppelmos, men efter att ha läst dina svar i tråden tänker jag inte dela med mej till en sån surmule som dej.
    men vafan.. hahaha x)
  • u77

När jag va liten så åt jag äppelmos med mjölk och cornflakes, gott mellanmål.

• Landqvist

Det är jätte gott till pannkakor med vispad grädde.

Så länge jag får visa leg på Systemet tänker jag åka på reducerat pris i SL-trafiken
  • En struts

Bra att få veta vad man KAN äta äppelmos till. Nej, jag har inte inspirerats av något typ. Så då får jag väl vara en surmule då.
    Men det var bra att få veta vad man kan ha äppelmos till.
    Som sagt.
    Det verkar dock vara kutym att endast ha det till gröt. Allas erfarenhet: Äppelmos, ja det äter man väl på gröt. Och sen då?... Äsch det är inte gott på något annat ju.

• En struts

Tänk om det här blir en bråk och tjaftstråd för att jag inte gillar äppelmos...Obestämd Det skulle vara FL det.

Svar på tråden Allvarligt, vad äter ni äppelmos till???