Köttfärssåsen skär sig!
Varför, VARFÖR skär sig alltid min köttfärssås? Jag gör oftast på olika sätt varje gång men ändå så skär den dig hela tiden. Vad är mitt problem?? Någon som vet?
Varför, VARFÖR skär sig alltid min köttfärssås? Jag gör oftast på olika sätt varje gång men ändå så skär den dig hela tiden. Vad är mitt problem?? Någon som vet?
vad har du i?
För hög "kok"temp när den ska puttra till sig? 1-3 beroende på spis brukar räcka om den får tid på sig. När reder du den? Har du i mjölkprodukter tidigt?
låt bli att blanda i mjölkprodukter..
Gud det har aldrig hänt mig? Vad märkligt? Och jag har i grädde ibland också..
Jag har oxå funderat på om det är för varmt så idag fick den puttra på 1 med lock. Idag gjorde jag såhär.. Fräste på lök och vitlök. Sen i med köttfärsen.. När det brynt klart så hade jag i passerade tomater och lite grädde, typ två matskedar? Kryddor.. Så sänkte jag värmen till 1 och lät puttra under lock i 1 timma. Brukar ha mer grönsaker i men det va brist på d.. Är det grädden? Ska den i sist?
Ja, om man inte använder kokbar grädde så ska den i sist.
Jag köper ju riktigt grädde.. Får den kokas?
Det låter som du kokar jäkligt länge med grädden i. Pröva att koka de andra ingredienserna först, och blanda i grädden när såsen är klar. Koktiden låter lite lång också.