Västjämtland skrev 2012-09-12 12:59:07 följande:
Hen är ett ord som inte behövs , om man vill låta bli att markera "Könstilhörighet". Det finns redan sätt att beskriva det som man försöker uppnå. Vill man inte kalla sitt barn för hon eller han så kan man använde Tex, Personen, den eller det helt enkelt.
Och skall jag vara riktigt noga så är "Hen"redan upptaget (då inom en dialekt sedan några hundra år) N'ärmare bestämt i jämtländskan.
Och sluta bråka om "Polyponds" eventuella partners eventuella klädsmak/behov.
Jag går i kjol på sommaren och tycker att det är ok (Dock är det en kilt om man skall vara petig)
Ni kan tro att man gör suce på offentliga platser.
Men det var inte det jag tänkte bråka mer om! Vill bara elda lite mer mot "Statsfeminism"
Här är en länk till där ni kan se lite på hur det statligt tillåtna misandriet ges utlopp idag!
aktivarum.wordpress.com/2012/09/12/girlwrites.../
PS.
Jag tror att du polypond egentligen är en jämnställdist, men att du måste våga se vad feminismen i sverige egentligen är och inte bara vad du tror den står för.
Det feminsimen en gång stod för var bra. men det som den står för idag på 2000 talet är bara av ondo!
H
Saken är den att jag ständigt bli anklagad för att vara tokfeminist, så jag har valt att utgå ifrån att jag då är detta. Samtliga genuskritiska människor jag känner och talat med detta om (flera av dessa är män) delar min uppfattning, varför jag förutsätter att så kallade "tokfeminister" just strävar efter jämställdhet.
Det du pratar om kallar inte jag feminism alls. Det är bara ojämställt och behöver korrigeras. Det görs inte särskilt bra genom att anklaga oss som håller med om att det är snett.