Inlägg från: PolyPond |Visa alla inlägg
  • PolyPond

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Janice01 skrev 2012-09-13 09:46:57 följande:
    Det står ju klart och tydligt att kommunen betalade 150 000 kr till stöd för det projektet....
    Och?
    Det går att få bidrag för killprojekt också.
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 09:48:02 följande:
    Och det är ditt problem och inte mitt!
    Tar man på sig rollen att företräda en politisk åsikt får man faktiskt stå för det. Jag har tex, inte gått till personangrepp, utan debaterar sak och inte person!

Förövrigt så är det bara att läsa innantill på denna sida för att inse hur mans-pojkfientlig feminismen är!
    www.feministisktinitiativ.se/for_en_feministi...#f

En hel sida om hur elak, ond och hemsk mannen är.
    Om hur man skall enbart gynna kvinnor och ge dem rättigheter som männen skall förnekas.

Om hur man skall skapa platser där mannen skall hanteras som det ett problem.

En mansjour kan ju bara få bidrag från staten om den är till för att "behandla män som slår kvinnor"

Men eftersom 50% av våldet i hemmets drabbar just män så får inte en mansjour söka stöd för det, Eftersom feminismen bestämt att det bara är kvinnor som blir slagna!

(jämlikhet = My ass) 

Och det psykiska våldet som kvinnor utsätter män för i vårdnadsprocesser skall vi inte tala om! En kvinna som rövar bort sitt barn (trots förlorad vårdnad) får ju straffrabbat eftersom hon "skyddar!" barnet.

Synd att historieförfalskare som Eva Lundgren och M Winberg har fått statens öra. verkligen synd för alla utsatta män i detta land.   

Om man läser om feminism, så är det detta man får reda på!

Detta är min åsikt, du må tycka att den är fel. men den är min.                     

Om du tycker att jag har fel om feminsimen så kanske du skall läsa vad Fi anser att feminsimens politisk ideologi är. Säger du att du är feminist, då ställer du dig bakom den med!

H   

Javisst gör jag det. Det många inte förstår är att det är skillnad på "män" och "manliga strukturer"/"manlig överordning". Vi ser överallt hur även män diskrimineras av denna "manliga överordning". Sedan finns det förstås utrymmen där kvinnor får ta mer plats också,men det kan vi ändra på. Vi gör det bäst genom att inte kasta sand på varandra.

Jag skulle föredra om du inte anklagar oss feminister för sådant som inte är vårt fel. Det är inte vi "tokfeminister" som står i skuld till att det finns massor av folk i landet som inte kan tänka längre än sin näsa. Det är inte vårt fel att det finns få män som engagerar sig för unga killars välmående etcetera. Att man jobbar för något behöver inte betyda att man jobbar mot något annat.

Jag vill ha en källa på att 50% av våldet i parrelationer drabbar män. Det är helt nya siffror för mig.
    Jag håller med om att kvinnors våld i parrelationer behöver belysas mera, men att fördelningen är jämn har jag aldrig sett siffror på.
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 09:54:06 följande:

Var det inte du som sa att mångfald var bättre? Bara tjéjer är inte mångfald

Minst 50% killar annars blir de diskriminerade!  Har man sagt A får man säga B med!
    Nej, det är inte diskriminering att starta projekt som vänder sig till enbart tjejer eller enbart killar när man har ett bra syfte med detta.
    Det är också en viss skillnad på organisationer och exempelvis skola.
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 10:07:14 följande:
    Visa mig en manlig "Struktur"är du snäll?

Bara en enda, med fyskska mätbara evidens!

Snälla!
    Mätbara evidens...

Brottslighetens könsfördelning

Antalet mansjourer kontra kvinnojourer (män förväntas inte behöva samma stöd och hjälp som kvinnor eftersom de är "starka på egen hand"=föreställning som gör att män varken får stöd eller törs söka hjälp)

De som äger de ekonomiska medlen

Företagstoppar

Vilkas historia som finns nedtecknad

Löneutveckling på mansdominerade arbetsplatser kontra kvinnliga

Man skall inte glömma att idén om manlig överordning i samhället påverkar även många män väldigt negativt. Nu kan jag erkänna att jag inte riktigt gillar uttrycket. Det är något diffust i ett samhälle som vårt, och gör i sig att traditionellt kvinnliga sysslor nedvärderas. Det är bättre att försöka höja dessa sysslors status och konstatera att kvinnor faktiskt är dominerande på många platser i samhället.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-13 10:22:05 följande:
    Mer sanna fakta är ju annars att av alla som misshandlas så är kvinnor under 10%. Det överlägset vanligaste offren är män. Det talar femisterna väldigt tyst om....
    Ja, men det är en annan typ av våld. Värt att uppmärksamma givetvis, men en viss annan problematik. Gemensamt är dock att män är förövare.
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 10:27:54 följande:
    Underbart (och till del helt helt felaktigt) Plus att du gått på feminismens 6 myter med hull och hår.

Detta skall bli kul att rasera din samhällsbild, men det får vänta tills senare eftersom jag sitter på jobbet.

Dock kan du börja med att läsa denna bok. för då får du ta bort några av dina punkter.       
    www.dnv.se/mou/feministiska_myter.htm

Ha en fin dag! 
    Jag ser fram emot  det.

Men du kan ju inte rekommendera en bok av Per Ström! Det är svårt att hitta en person som missförstått feminismen mer.
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 10:37:01 följande:

Det tolkar jag som att du är rädd för att läsa den då den bevisar att du har fel!

Nej, men jag har lyssnat på Per Ström och hans anklagelser är alltid vansinniga.

De myter som han tar upp i den där boken (enligt hemsidan) är inte heller något jag hävdar.
  • PolyPond
    Simon 681 skrev 2012-09-13 10:49:42 följande:
    Postade detta i en annan tråd också, men tål att upprepas:

www.csulb.edu/~mfiebert/assault.htm

Metastudie av massor av studier, sammanlags sample size 360000 som visar att våld mellan partners är mer eller mindre 50-50. Detta resultat får man dock inte i undersökningar där man inte ställer samma frågor till kvinnor och män. Många av de studier som visar män som de våldsamma heter National Violence Against Women Survey eller National College Women Sexual Victimization Study och undersöker enbart kvinnor.

Men kvinnor brukar mindre våld generellt, det är sant. Det är också sant att det mesta våldet i samhället är riktat mot män.

Att våld framförallt är ett mäns våld mot kvinnor är helt enkelt inte sant. Den enda arenan där män inte är extremt överrepresenterade som offer är i ett partnerförhållande och där är det 50-50.
    Jag blir inte förvånad om det förhåller sig så. Tyvärr så har de flesta i samhället en väldigt tydlig bild om hur partnervåld ser ut, som inte jag tror stämmer med verkligheten. Det är väldigt sorgligt, då det inte går att komma till rätta med problemet utifrån denna felaktiga bild.
    En parameter som man borde titta närmare på är förekomsten av emotionell instabil personlighetsstörning (borderline) hos män som misshandlar. Det är nämligen en diagnos som företrädesvis kvinnor får. Män får i regel andra diagnoser även om de visar upp likartade symptom.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-09-13 10:45:13 följande:
    Misshandel soom misshandel. lika allvarligt i vilket fall!
    Det är det jag menar att det inte är. Mekanismerna mellan partnervåld och annat våld skiljer sig en del.
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 11:41:07 följande:

Kunde inte säga det bättre själv!

Men tror man bara på det SCB (Statsfeminismen) och genus-industrin säger så blir du lurad av vinklad statistik.

Hallå här! Vi som är genuskritiska (även kallade genusfeminister etcetera) är de feminister som i mångt och mycket nyanserar och ifrågasätter det du kallar "stadsfeminism" (det jag kallar ojämställda förhållanden).
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!