• Anonym

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Flyttade utomlands för 6 år sedan och brukade sakna jämnlikheten hemma, men nu går det för långt. Stannar här där jag kan uppfostra min son som en pojke, ha pojk-kläder och spela fotboll. Kommer han till mig när han är äldre och säger mamma jag vill ha klänning så kan han ha det HEMMA! Inte skickar man ut en pojke i klänning, när man vet att han kommer bli retad av andra barn!
    Och snälla, dumpa ordet HEN!!!!!!!! Är det verkligen ett riktigt ord i Sverige eller påhittat??!!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-22 15:17:01 följande:
    ...
    Och snälla, dumpa ordet HEN!!!!!!!! Är det verkligen ett riktigt ord i Sverige eller påhittat??!!
    När det gäller ordet ordet hen så finns det inte med i svenska akademiens ordlista men det är ju så pass vedertaget att det skulle kunna komma med i nästa utgåva. Ordet är smidigt att använda när man inte känner till könet på en person för att slippa skriva en sammansättning till exempel han/hon men jag ser ingen anledning till att som TS använda ordet för sin son där könet är känt.
  • Anonym

Men helvete att ni går på det här, ni kan väl inte på allvar tro att TS är seriös...

• Anonym

seriös söjer du dottern du inte fick eller???

• Anonym

Du har alltså fått en son OK, som får gå klädd i klänningar. Eller snarare kryper snart vilket är rätt opraktiskt iklädd klänning. Sen av någon anledning går din pojkvän runt i klänning(?). Man behöver inte överdriva för att visa någon form av statement, i den helt sjuka hen frågan. Har själv en dotter som får ha vilka kläder hon vill, bär ofta blått, svart, grönt, gillar traktorer och bollar. Barn får väl göra vad dom vill utan att psykotiska föräldrar ska tvinga på dem något.

Notera att ordet hen anses som ett felstavat ord, ännu en anledning varför det inte bör användas.

• Anonym

Vad synd att han bara jävlas. Vore kul om han vore lite mer seriös. Kan inte du hyra en snygg kostym? Det vore väl ett bra par?

• Anonym

Vad är det för festblåsa? Hoppas det i alla fall är en fin...

• Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 20:31:12 följande:
    Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.
    Betsämmer du ensam hur ni skall uppfostra eran son??
  • Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 20:47:32 följande:
    Helt okej för då har hen valt det själv. Precis som min pojkvän valde under sin uppväxt att vara pojke och inte flicka.

Din pojkvän var en pojke under uppväxten. Snorren är inget tillval man laddar ner med iphonen då man fyllt tretton..
  • Anonym

och som någon skrev blir ju barnet påtvingat dina åsikter. så klä hen neutralt. vitt beige brun röd grå svart. könsneutralt. nu är de nästan är transbebis.

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!