• Anonym

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

PolyPond skrev 2012-09-11 11:40:30 följande:
    Det är ingen av dem faktiskt. Vad det har med saken att göra.
    Det spelar väl roll! Din man är ju transvestit enligt vad du berättat tidigare.
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-11 11:47:10 följande:
    Nej.

Är han inte transa eller vad menar du?
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-11 11:46:43 följande:
    Jag håller med om att mansjourer behöver få mera resurser, men jag uppskattar inte att bristen på detta skylls på feminism. Det går att ta pengarna från hockeyn också.
    Sabuni har vad jag vet till och med uttalat att hon INTE är feminist.

Jag är missnöjd över att jag växte upp i ett hem med hur många möjligheter som helst, men att jag aldrig introducerades till dem, så som man gjorde med min bror. Jag kan leva med att det är så, men jag tänker inte föra över den könsrollsidén till mina egna barn.

Det är inte lätt att ta för sig om man inte förväntas göra det heller.Jag har detta mer än många andra kvinnor, men är inte dummare än att jag förstår att de håller tillbaka sig själv för att de lärt sig att göra detta. När det förhåller sig så, behöver de som tar för sig en massa också lära sig backa lite.
    Hockey genererar pengar till samhället INTE att det kostar något för samhället. Så var skall man då ta pengarna i från? Lägga ännu högre skatter på hockey prylar på det redan svinhöga priserna?
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-11 18:16:25 följande:
    Nej, ingen av mina respektive är transvestiter.
    Nähä, vad kallar du då de som klär sej i strumpbyxor kjolar mm?
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-11 18:20:12 följande:
    Du får ursäkta, men jag finner inte källor som denna trovärdig.
    Så enögt att inte kunna bemöta rena fakta, bara för att det inte passar in i tokfeminismens idela....
  • Anonym

ASGARVAR !! Vilken tråd! du kan klä er SON i klänning och tjejkläder men din kille får inte. Acceptera att du har en son och klä honom som en. Så lär du säker få tillbaka din kille 

• Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-12 08:36:39 följande:
    Det var inte fakta, utan tyckande.
    Det fanns ju med en massa ren fakta, i alla fall det jag såg.....
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-12 08:32:24 följande:
    Vid namn, i regel.
    Vi andra kallar dom för transvestiter.....
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-12 09:01:30 följande:
    Du vet hur det är med statistik: en tolkningsfråga.
    Hahaha ja bara en riktigt inskränkt tok feminist kan hävda att rena fakta kan tolkas på andra sätt.
    Skoj att se hur du mer och mer målar in dej i ett hörn nu.
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-12 10:10:09 följande:
    Ni som inte har kunskap i ämnet, möjligen.
    Jaha du! Kan du då berätta vad en transvestit är! Då menar jag inte en transexuell.
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-12 12:06:19 följande:
    En transvestit är en person som "klär om" från kvinna till man eller vice versa, för att hen får ut något av det (någon känsla av tillfredsställelse) Oftast innebär det allt från attityd till kläder, smink, hår och namn. Det är inget fel med att gilla detta, men att inte bry sig om vilka kläder samhället anser hör till det ena eller andra könet, utan använda dem som sina egna, brukar inte klassas som transvetism.
    "Hen" hahahaha ligger dubbelvikt av skratt när jag tänker på hennes man som INTE är transvestir utan bara en "hen"....
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-12 14:34:11 följande:
    Nej, min sambo är inte transvestit och jag kallar inte honom för hen när könet är känt eller relevant.
    Hahaha du får mej alltid att skratta så åt dina sk förklaringar!
    Varför i hela friden skulle man gå omkring i damkläder i den utsträckning som han gör om han inte skulle vara transa?

Skäms du så över att han eller hon eller vad du vill kalla "den" är transvestit?
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-12 14:42:22 följande:
    Själv har jag svårt att skratta åt dig återkommande, eftersom du väljer att vara helt anonym.

Du har inte en blekaste aning om hur ofta min sambo går i kläder som du klassar som kvinnliga. Inte hur ofta jag går i trasor som kallas manliga heller.

Hade jag varit tillsammans med en transvestit hade jag kallat personen för det.
    Du berätttade ju förra veckan hur och när han gick klädd hemma.

Saxat från definition av en transa:
    Transvestit är det när en person uttrycker sitt behov genom att just klä sig i ett annat köns kläder

Vad skiljer din man från ovanstående beskrivning????
  • Anonym
    Paulina11 skrev 2012-09-13 08:53:16 följande:
    för övrigt måste jag fråga TS en sak, har inte läst hel tråden så frågan har säkert kommit innan. Men du skriver att du är en stolt feminist. I mina öron så är det = att man anser att tjejer och killar är lika mycket värda i korta ordalag. Alltså har man ett barn så har båda föräldrarna exakt lika stor rätt att bestämma klädval, matval osv innan barnet själv är tillräckligt gammalt för att ha en åsikt om saken. Du vill att din son ska få bära klänning! din man verkar tydligen inte vilja att sonen ska gå klädd så, ändå är det du som bestämmer i denna fråga, och du anser dig fortfarande som stolt feminist. Att vara feminist innebär ju inte att kvinnan har rätt, mannen har fel. Antar även att du då anser att alla människor är lika mycket värda, och att alla människor i vuxen ålder har rätt att vara som de är, men endå trots det så vill du neka din man att gå i klänning?! tycker detta är lite dubbelmoral vare sig mannen bär det i ren protest eller gillar att ha det på sig. 
    Så bra sagt!
    Det är väl det största problemet att just femisterna alltid tycker att dom har rätt och skall bestämma.....
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-13 10:03:12 följande:
    Javisst gör jag det. Det många inte förstår är att det är skillnad på "män" och "manliga strukturer"/"manlig överordning". Vi ser överallt hur även män diskrimineras av denna "manliga överordning". Sedan finns det förstås utrymmen där kvinnor får ta mer plats också,men det kan vi ändra på. Vi gör det bäst genom att inte kasta sand på varandra.

Jag skulle föredra om du inte anklagar oss feminister för sådant som inte är vårt fel. Det är inte vi "tokfeminister" som står i skuld till att det finns massor av folk i landet som inte kan tänka längre än sin näsa. Det är inte vårt fel att det finns få män som engagerar sig för unga killars välmående etcetera. Att man jobbar för något behöver inte betyda att man jobbar mot något annat.

Jag vill ha en källa på att 50% av våldet i parrelationer drabbar män. Det är helt nya siffror för mig.
    Jag håller med om att kvinnors våld i parrelationer behöver belysas mera, men att fördelningen är jämn har jag aldrig sett siffror på.
    Mer sanna fakta är ju annars att av alla som misshandlas så är kvinnor under 10%. Det överlägset vanligaste offren är män. Det talar femisterna väldigt tyst om....
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-13 10:26:21 följande:
    Ja, men det är en annan typ av våld. Värt att uppmärksamma givetvis, men en viss annan problematik. Gemensamt är dock att män är förövare.
    Misshandel soom misshandel. lika allvarligt i vilket fall!
  • Anonym
    Anonym (oops) skrev 2012-09-13 10:53:46 följande:
    Jag tycker att det är lite underligt att det argumenteras för att bara feminister ska lösa problemen med män som misshandlar män. Varför jobbar inte antifemininister med den typen av problem?
    Saken är väl snarare den att feministerna hävdar att misshandeln av kvinnor är så utbredd och allvarlig, när den i själva verket är klar minoritet. Dvs så borde feminsterna om dom nu verkligen vill ha jämlikhet sträva efter att ALL misshandel skall bekämpas!
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-13 11:57:37 följande:
    Det är det jag menar att det inte är. Mekanismerna mellan partnervåld och annat våld skiljer sig en del.
    Ditt svar visa bara hur enögd du och din femistkompisar är!
    Problemet är LIKA allvarligt när en man blir misshandlad som när en kvinna blir det!
  • Anonym
    PolyPond skrev 2012-09-13 12:00:54 följande:
    Det gör vi. Det är där man börjar prata könsroller (Aka. socialt kön eller genus).
    Jaha....Kkan du då länka till det från någon av femist-sidorna på nätet där det står vad dom vill göra mm?
  • Anonym

Tycker du skulle skaffat dig en snigel i stället. Den är väl mer en hen på riktigt

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!