Gjorde jag fel som gav hyresvärden lov att gå in med huvudnyckel??
Jag sitter och känner mig ganska fundersam just nu...För nån timme sen ringde det en gubbe från nåt företag, som sa att han företrädde min hyresvärd och att det nu är snack om att det ska bli rejäla hyreshöjningar.
Men för att det ska bli av så ska Hyresvärden, företaget som gubben ringde för och hyresgästföreningen värdera lägenheterna. Och nu stod jag med på listan för att få lägenheten värderad.
Iallafall så sa han att dom skulle komma nästa vecka. Men den tidpunkten han sa så kan inte jag. Dock var det bara den tiden dom har avsatt, men med min tillåtelse så kunde hyresvärden gå in med huvudnyckel.
Jag kände mig lite osäker, men tänkte att om dom inte får titta på min lägenhet, så kanske den går under samma värde som de andra lägenheterna i huset. De flesta andra lägenheter är renoverade, men det är inte min.
Så jag gav dom min tillåtelse att gå in trots att jag inte är här.
Nu sitter jag och har lite ont i magen...Känns obehagligt om dom går in här trots att jag inte är hemma...
Är jag löjlig?
Blev även lite nojjig, för nu i efterhand tycker jag att gubben lät så glad och förvånad över att jag sa okej till att de fick gå in här.
Sen frågade han om det var ok att de fotade kök och badrum och han lät rätt överaskad över att jag sa att det var ok...